Administració General de l’Estat: CCOO exigeix al Govern l’abonament complet de la paga extraordinària de 2012

FSC-CCOO va remetre divendres passat 5 de febrer una carta al ministre en funcions d’Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, per conèixer les raons per les quals no s’ha retornat al personal públic la part pendent de la paga extraordinària de 2012 en la nòmina de gener, tal com es va acordar en la Taula General de Negociació de l’Administració General de l’Estat (*AGE) en aquests últims mesos, i exigir de nou la seva immediata devolució.

La Llei 48/2015 de 29 d’octubre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2016, permet, en la seva Disposició addicional dotzena, la recuperació completa de la paga extraordinària del mes de desembre de 2012. Una possibilitat que, en el cas del personal de l’Administració General de l’Estat, està clarament confirmada i no requereix perfeccionament legal algun per fer possible el seu abonament.

Del conjunt d’actuacions que van ser discutides per CCOO amb el Govern en l’àmbit de la Taula General de Negociació de la *AGE en aquests últims mesos, aquesta va ser la de major importància per a les persones que treballen en l’Administració General de l’Estat i tots els ens públics i societats dependents d’ella, amb un impacte directe sobre la resta de les Administracions Públiques.

El Govern, en acceptar la demanda de CCOO —sindicat principal en les Administracions Públiques segons les dades publicades en el BOE— i de la resta de sindicats per a l’abonament del total de la paga extraordinària de 2012, assumeix la normalització de les relacions laborals, la qual cosa no pot quedar-se en una mera acció de propaganda, eludint els compromisos que ha adquirit amb la totalitat de les treballadores i treballadors públics.

Per això, sorprèn que una vegada confeccionada la nòmina del present mes de gener es comprovi que no existeix cap referència a aquesta recuperació a la qual obliga la llei. Sorpresa que arriba al rebuig perquè no s’ha traslladat a les organitzacions sindicals informació sobre quins són els obstacles que impedeixen el seu abonament en el present mes i quines actuacions s’estan efectuant per superar-los. En cas d’existir algun tipus de dificultat per a això que desconeguem, considerem necessari conèixer els detalls de la mateixa així com les mesures per superar-la i la data en què cal esperar que es compleixi l’obligació legal identificada.

FSC-CCOO critica el retard injustificat del Govern per complir amb els seus compromisos, tret que el que pretengui és, en un escenari de transitorietat institucional, alimentar situacions de tensió laboral i de conflicte completament innecessaris. El sindicat entén que un Govern que està en funcions, ha de complir amb els compromisos que ha adquirit, dels quals no pot escapolir-se, ni renunciar, posant solucions a un tema que ja es va abordar i va comptar amb l’aprovació necessària.

Comissions Obreres és el sindicat majoritari en la Funció Pública, en comptar amb el suport d’un 37,23% de les empleades i empleats públics, i tenir cinc representants en la Taula general de negociació de les Administracions Públiques, enfront del 36,18% d’UGT (cinc representants), 20,44% de CSI-CSIF (tres representants), 2,54% de CIG (un representant) i 3,61% d’ELA (un representant).
Font: BOE nº 274, 14 de noviembre de 2012: Resolución 14016 del Ministerio de Hacienda y AA.PP., anexo 2.1