Constituïda la Comissió Negociadora del Conveni Estatal d’Agències de Viatges

El 28 de gener es va constituir la Comissió Negociadora del Conveni Estatal d’Agències de Viatges a la seu de la Confederació Espanyola d’Agències de Viatges de Madrid (CEAV).

Segons normativa legal, els agents negociadors del Conveni, perquè tinguin una representativitat que els permetin ser membres de la Comissió Negociadora, necessiten acreditar un 10% d’empreses afiliades (o de personal en el conjunt de les empreses) en el cas de la Patronal i un mínim de 10% de delegats i/o membres de Comitès d’empresa en el cas de les forces sindicals.

Amb el nou conveni, des de CCOO defensarem l’increment salarial, millors condicions en la conciliació familiar, beneficis socials, etc.

Una nova associació empresarial sol·licita estar en la negociació, FETAVE. Atès que les dades d’empreses associades a FETAVE es desconeixen fins avui, l’efectivitat que es personifiqui a la taula queda a costa que s’acrediti la representativitat d’un mínim del 10%.

Referent a la distribució de representativitat, després d’un recés i discussió entre les parts, acorden ajustar-se a llei. La distribució final queda pendent de revisió de les actes, ja que totes les parts consideren que el certificat del ministeri no és exactament fidel respecte a les actes dels processos electorals.

Sent així, s’estableix pròxima reunió per al pròxim dia 12 de febrer en la qual tant la part social com l’empresarial aportaran la documentació oportuna.

CCOO valora molt positivament l’inici del procés negociador, en entendre que hi ha aspectes de l’actual Conveni que els treballadors i treballadores del Sector esperen que es millorin. CCOO aborda aquesta negociació amb un compromís amb els treballadors i treballadores de transparència, fermesa i vigilància de tot el que en aquestes reunions es vagi tractant. A tal fi, publicarem notícies cada vegada que hi hagi novetats en aquesta negociació, i seguirem pendents de totes les aportacions que rebem per les diferents línies de comunicació que tenim obertes.