FSC-CCOO va al congrés de EUROCOP

Del 16 al 18 de novembre ha tingut lloc el 4t congrés ordinari de la Confederació Europea de Seguretat Eurocop, a Dublín, en el qual s’han donat cita 79 delegats/des de més de 30 països europeus, representant més de 30 cossos de policia. El congrés va començar amb la condemna explícita dels atemptats ocorreguts a París i es van guardar uns minuts de silenci pels morts en els atemptats terroristes.

El congrés va comptar amb la presència de la ministra irlandesa de Justícia i Interior Frances Fitzgeral, qui va centrar gran part de la seva intervenció en els atemptats terroristes de París i la preocupació existent entre els estats membres, remarcant amb contundència que les polítiques de retallades i austeritat pel que fa a la seguretat haurien de canviar, donant un major enfortiment des de tots els àmbits a la seguretat, com a element clau de la convivència a Europa.

Ha estat un congrés molt complicat, en què no han faltat debat i contesa en el posicionament del treball futur i l’elecció dels òrgans. S’ha renovat la presidència i la totalitat de la direcció, i també s’ha modificat el reglament, els estatuts i la instrucció financera.

Fruit d’aquestes discrepàncies i diferències, alguns membres del Eurocop han manifestant la seva intenció d’abandonar la confederació, qüestió aquesta que es farà ferma l’1 de febrer, si no es fa efectiva la quota de pertinença.

Des de la delegació de CCOO, composta per dues persones, hem mantingut i defensat les esmenes als documents, manifestant la nostra intenció de mantenir-nos alerta en els pròxims mesos, i valorar els possibles canvis abans de prendre una decisió en ferm sobre la nostra permanència.