El pla de pensions de la Generalitat de Catalunya tanca el primer semestre d'enguany amb una rendibilitat del 2.35%

El Fons de Pensions de la Generalitat de Catalunya ha tancat el primer semestre del 2015 amb una rendibilitat anual del 2.35%. Aquesta rendibilitat és fruït, entre d’altres, de la bona feina feta pels representats de CCOO i de la resta de membres de la Comissió de Control del Pla de Pensions de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya, que amb un principis clars de seguretat i responsabilitat social i amb una gestió molt prudent del risc, han treballat per defensar els interessos dels empleats públics.

Us volem recordar que durant l’any 2015, i com a conseqüència de les retallades que ha imposat el Govern de la Generalitat als seus empleats públics, no es va realitzar cap aportació al pla de pensions per part de la Generalitat de Catalunya. Tot i això, les aportacions voluntàries dels empleats públics durant aquest primer 6 mesos de l’any 2015 han estat de 1.850.759,81 € i les mobilitzacions d’entrades d’aportacions d’altres plans de pensions, al pla de pensions de la Generalitat han estat de 2.599.093,16 €.

A 30 de juny de 2015, els drets consolidats del Pla de Pensions de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya és de 286 milions d’euros. Així mateix hi ha 27.663 empleats públics de la Generalitat que disposen la targeta gratuïta “ Visa Clàssic Pla de Pensions”.

CCOO també hem exposat la nostra queixa sobre l’operativa d’algunes oficines de CAIXABANC de derivar els treballadors que volen fer una aportació voluntària al Pla de Pensions de la Generalitat a altres plans de pensions que gestiona el propi banc, amb comissions de gestió i d’administració molt més altes. Us volem recordar que les comissió de dipositaria del Pla de Pensions de la Generalitat és del 0% i la comissió de gestió és variable segons la rendibilitat del fons fins un límit de 0.30%.

Si teniu qualsevol dubte us podeu adreçar a l’Oficina d’Atenció a les Persones Partícips i Beneficiàries:
C. de Rivadeneyra, 6, 8è 08002 Barcelona
Telèfon: 93 567 43 43     Fax: 93 567 43 28