CCOO convoca mobilitzacions contra la reforma de la LOPJ i contra la privatització dels registres civils

Demà dimarts, 8 d’abril, davant de la Delegació del Govern a Barcelona

Comunicat de premsa de l’Agrupació de Justícia de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya:

La reforma de la Llei orgànica del poder judicial (LOPJ), que va aprovar el Govern central el divendres 4 d’abril al Consell de Ministres, constitueix un atac sense precedents a la ciutadania i a l’ocupació. El ministre de Justícia, Alberto Ruiz Gallardón, va mentir a la societat a la roda de premsa de divendres passat, on manifestava que els jutjats de pau no desapareixien i que només desapareixien els jutges de pau.

Al costat de l’intent de privatitzar els registres civils i la Llei de taxes judicials, ara Gallardón pretén destruir el teixit judicial existent assestant un cop molt dur a la justícia de proximitat. L’Avantprojecte de reforma de la LOPJ aprovat pel Govern suprimirà els jutjats de pau i la majoria dels òrgans judicials propers a les petites i mitjanes poblacions, cosa que obligarà milions de persones a traslladar-se des de la seva població a les capitals de província.

Per a CCOO, no està garantit en absolut el manteniment de tots els llocs de treball actuals i anunciem un duríssim procés de negociació i mobilització si el Govern no garanteix l’ocupació, les retribucions i la no-existència de processos de mobilitat geogràfica forçosa.

CCOO insta els treballadors i treballadores i la ciutadania a parar les reformes de Gallardón: no podem esperar a patir les seves conseqüències. Per això, convoquem, juntament amb la resta d’organitzacions sindicals de l’àmbit, demà dimarts, dia 8 d’abril, a les 17.00 hores, concentracions arreu de l’Estat, a Barcelona, en concret, davant de la Delegació del Govern (c/Mallorca, 278, amb c/Roger de Llúria).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 d’abril de 2014