CCOO de Catalunya se solidaritza amb la campanya de micromecenatge a favor de Ricardo García Vilanova, periodista segrestat a Síria

Comunicat del Sector de Mitjans de Comunicació de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya:

El Sector de Mitjans de Comunicació de CCOO a Catalunya se solidaritza amb la campanya de micromecenatge a favor del fotògraf freelance Ricardo García Vilanova, segrestat a Síria durant 194 dies i que ha estat posat en llibertat recentment. La campanya, impulsada per l’editorial Blume, pretén recaptar 30.000 € amb els que s’editarà el llibre Lybia Close Up, que recull l’obra del fotoperiodista a Líbia. Tots els beneficis que s’obtinguin amb la publicació del seu treball es destinaran a garantir la seva seguretat econòmica, ja que, després de més de 6 mesos segrestat, passa per una situació molt difícil.

Ricardo García Vilanova ven els seus treballs a diferents mitjans de comunicació i no està cobert per un sou regular que li proporcioni una seguretat permanent. A més, des del 16 de setembre de 2013, data en què va ser segrestat al costat de Javier Espinosa, cap entitat periodística no s’ha fet càrrec de les seves despeses fixes.

Segons l’editorial Blume, les despeses mensuals que havia de cobrir Ricardo en concepte d’hipoteca, despeses corrents, assegurances, impostos etc. eren aproximadament de 2.000 euros. Durant els més de 6 mesos que ha estat segrestat els seus deutes superen els 12.000 euros i necessitarà un temps per recuperar-se de les seqüeles d’un captiveri tan llarg i poder estar en condicions de tornar a treballar.

CCOO a Catalunya anima a contribuir en aquesta campanya de solidaritat en suport d’un professional que, com que és freelance, no té les mateixes garanties econòmiques ni la cobertura legal que d’altres companys de professió, com és el cas dels dos fotògrafs que també han estat segrestats a Síria i alliberats recentment, Javier Espinosa i Marc Marginedas, corresponsals dels diaris El Mundo i El Periódico de Catalunya, respectivament. La desprotecció amb la qual treballen molts freelance del nostre sector els aboca a situacions semblants, ja que la manca d’uns ingressos fixos i, sobretot, la impossibilitat per poder treballar durant un temps els pot dur a situacions econòmiques molt precàries.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 d’abril de 2014