CCOO, contra els acomiadaments al port de Barcelona

Empresa amb beneficis

Fa uns dies, l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) presentava als mitjans de comunicació els magnífics resultats econòmics obtinguts l’any 2013: 74,7 milions d’euros de beneficis i 159 milions d’euros d’ingressos nets.

Però no anuncien que acomiadaran una vintena de treballadors i treballadores durant aquest any 2014 (alguns acomiadaments ja s’han produït durant el mes de gener i un altre es va a produir al final d’aquest mes de març). La majoria dels treballadors i treballadores que acomiadaran fa més de sis anys que presten serveis per a l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) i alguns, fins i tot, amb contractes plenament en vigor. En els últims 5 anys s’ha reduït la plantilla dels treballadors i treballadores fixos en més de 50 i hem vist minvats els salaris en més d’un 25%.

L’APB ha publicat en els mitjans de comunicació que la superfície del port ha crescut més del doble, que augmenten en milions els creueristes que embarquen al port, que augmenten els ingressos i els beneficis de l’APB, etc., però l’APB no publica:

1. Que el poder adquisitiu dels seus empleats i empleades ha disminuït més d’un 25%.
2. Que ha reduït la seva plantilla fixa més d’un 10%.
3. Que està retallant drets socials i laborals dels seus treballadors i treballadores.
4. Que augmenten la plantilla de becaris i becàries (els quals treballen per l’APB realitzant tasques habituals sense un contracte de treball).
5. Que ha augmentat més d’un 10% la contractació de professionals externs.
6. Que augmenten les contractes i subcontractes per realitzar tasques habituals de l’APB que fins fa poc feien els seus propis treballadors i treballadores.
7. Que augmenten les despeses en menjars, dietes i rènting de cotxes per a ús privat dels seus directius durant tots els caps de setmana i les vacances.
8. Que acomiadaran una vintena de treballadors i treballadores.

No estem parlant d’una multinacional, sinó d’una empresa pública gestionada per un president nomenat per CiU, amb grans ingressos i beneficis econòmics, i que aporta al tresor de Ports de l’Estat (Madrid) més de 6 milions d’euros anuals. Per això, CCOO vol denunciar l’actitud d’aquesta empresa pública, que, amb grans beneficis econòmics, està acomiadant treballadors i treballadores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de març de 2014