SIGNAT EL CONVENI COL·LECTIU ESTATAL DE FOTOGRAFIA

Foto
El passat dia 3 d'octubre, amb 4 mesos de retard de la data que teníem prevista al principi, es va signar el Conveni col·lectiu estatal per a la indústria fotogràfica. Un sector, en el qual els treballadors i treballadores porten amb els salaris congelats des que va caducar l'anterior conveni (31-12-2009), ja que tot i la denúncia per part dels sindicats, no hi havia cap patronal amb capacitat, o ganes, de seure's a negociar.

L'entrada en vigor del conveni és des de la seva signatura (3-10-2013), excepte les noves taules salarials que tenen caràcter retroactiu des de l'1 de juny del 2013.

Amb la signatura del conveni, que té una vigència fins al 31 de desembre del 2016, (la ultraactivitat es perllonga fins que se substitueixi per un altre), es consoliden els drets de les treballadores i treballadors d'aquest sector, s'actualitzen els salaris i es vinculen les pròximes pujades salarials al Producte interior brut, cosa que garanteix una pujada salarial mínima del 0,5 % per cada any de vigència.

11/10/2013