Davant de la falsedat de notícies, respostes serioses i coherents

UGT I CCOO MAI HAN DEMANAT QUE ELS FUNCIONARIS PUGUIN SER ACOMIADATS

Fa uns dies, el 4 de desembre, el sindicat SPC va publicar un comunicat que titulava:

“UGT I CCOO DEMANEN QUE ELS FUNCIONARIS TAMBÉ PUGUIN SER ACOMIADATS”

A més a més, recentment hem detectat que aquest comunicat l’ estan distribuint a diferents departaments de la Generalitat i Comissaries de Mossos d’ Esquadra ajudant a escampar un rumor que és del tot fals.

Consultada la FSC-CCOO estatal, així com el coneixement que ja tenim l’SPC i les seves pràctiques volem informar-vos del següent:

1.- L’SPC, és un sindicat de mossos d’esquadra, que en el seu moment va estar confederat amb CCOO, veient-se CCOO obligada a trencar la relació amb aquest sindicat per les seves pràctiques censurables, tant en la seva activitat sindical com  en la gestió econòmica dels seus recursos. Des d’aquest moment l’ SPC ha fet “causa belli”, el desprestigi de tot allò que representa CCOO.

2.- El comunicat de l’ SPC és un grapat de retalls de text descontextualitzats i manipulats per provocar en el lector la imatge totalment distorsionada i malintencionada de què CCOO proposa acomiadar funcionaris.

3.- Sota cap concepte CCOO proposa acomiadar funcionaris, ans al contrari, CCOO és el sindicat que ha liderat no només les darreres vagues generals sinó també totes les mobilitzacions organitzades pel conjunt de funcionaris tant de Catalunya com del conjunt de l’ Estat Espanyol i sempre en contra de les retallades imposades tant per l’ Administració catalana com per l’ Administració central. Per tant, cau pel seu propi pes la incoherència que suposa plantejar que CCOO estigui impulsant l’ acomiadament de funcionaris.

4.- El text al qual fa al·lusió l’ SPC es tracta d’unes retallades manipulats de un text presentat a Madrid i no és altra cosa que una exposició d’ al·legacions que va en contra de la proposta del PP per poder acomiadar lliure i indiscriminadament al personal laboral de les administracions públiques. Aquestes al·legacions van ser un argument més que va justificar la vaga general del passat 14 de novembre.

5.- En concret les al·legacions fan referència als afectats dels possibles ERO (Expendient de Regulació d’ Ocupació), és a dir, el personal laboral de l’ administració i, per entendre-ho de manera ràpida, diuen que:

• Servei Públic hi ha un, encara que amb models contractuals diferents però tots dos vinculats als preceptes constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat i en aquest sentit aprofundeix que malgrat tenir la vinculació de personal laboral hauria de ser tractat com el personal funcionari doncs no té sentit fer la discriminació negativa en aquest cas pel personal laboral de les administracions.
  • Aquest argumentari s’ha utilitzat per plantejar recurs constitucionalitat al reglament ja que vulnera en diferents conceptes la Constitució. A més, les al·legacions incideixen en la situació d’indefensió que resta el personal laboral doncs és la pròpia administració la que genera insuficiència pressupostària qui posteriorment aplica el reglament d’ ERO i a més nega la negociació col·lectiva al trencar tots els elements contemplats a la resta de treballadors d’empreses privades (període de consulta i negociació, possibilitat d’altres opcions que no siguin extinció de contractes, etc) i això és el que reclama l’escrit que presenten CCOO i UGT i que, descontextualitzat, sembla una altra cosa.

6.- En definitiva, res a veure al que ha penjat SPC que ha fet un treball de retallades de frases de forma maliciosa per construir el que li agrada a ells.

CONCLUSIONS

1.- CCOO i UGT quan presenten l’ escrit d’ al·legacions el que fan es vetllar pel personal laboral de les Administracions Públiques i reclamen que se’ls tracti igual que a la resta de funcionaris i que no quedin desemparats i en situació d’ indefensió laboral (que és el que proposa el PP).

2.- CCOO i UGT  el que fan és intentar evitar que el PP tiri endavant amb una nova normativa que el que farà serà afavorir l’ acomiadament massiu i indiscriminat del personal laboral de les Administracions Públiques.

3.- Dir qualsevol cosa que no sigui el que acabem d’ explicar és mentir deliberadament i manipular la realitat.

CCOO mai ha proposat que es puguin acomiadar funcionaris.

Al marge de tot plegat, dir-vos que s’ ha posat en coneixement de la Secretaria de Comunicació, així com dels serveis jurídics de la FSC-CCOO estatal, la manipulació que està fent l’ SPC i per tant seran aquests qui valoraran les mesures que considerin adients a l’ hora de publicar o no qualsevol tipus de comunicat explicatiu de les mentides que està difonent l’ SPC, així com de les mesures legals que es puguin exercir.

Salutacions