PREACORD JUNY 2012

Benvolgudes companyes,
Benvolguts companys,

El 22 de juny, els vostres delegats sindicals, juntament amb la direcció del Cos de Bombers de la Generalitat, hem firmat el preacord que a continuació us annexem.

Fa unes setmanes es van celebrar quatre assemblees per a tots els bombers on es va votar tirar endavant uns acords sobre la modificació de la MD i altres aspectes de la nostra feina. Creiem fermament que el document que avui hem firmat reprodueix el que tots vam poder votar en assemblea, si bé en aquell moment no teníem l’escrit i hi podien haver aspectes que no s’hagéssin detallat prou.

La variació de la quantitat econòmica de les guàrdies de localització ha variat lleugerament a la baixa a causa de les noves retallades i al càlcul exacte dels diners disponibles.

Estem molt satisfets d’haver pogut incorporar a tot el personal a les guàrdies de localització, inclòs el personal de segona activitat. Per fi hem eliminat un greuge injust que s’ha estat produint en els últims anys. A més, aquest fet torna a posar de manifest el potencial que els bombers de segona activitat tenen pel nostre servei.

Som conscients que el temps per portar a terme aquestes guàrdies de localització és molt limitat i que la campanya forestal ja ha començat. Per això hi ha la possibilitat que aquestes guàrdies de localització no es puguin fer realitat per aquesta campanya, deixant el punt 3 d’aquest preacord en suspens fins que tornem a negociar amb l’administració al setembre.

Sabem que no tothom estarà content amb el canvi o que hi haurà qui aportaria matisos al preacord, però els delegats hem mirat de treballar per allò que és millor per a la majoria. Òbviament, acontentar a tothom és impossible.

Amb aquest preacord queda feta una petita part de la feina que ens hem proposat per a aquest any, així, abans de final d’any, haurem de treballar un acord sobre molts altres aspectes laborals: horari, carrera professional, complements, etc. Us volem convidar a tots a participar activament en aquest procés, ja sigui contactant amb nosaltres o treballant al nostre costat.

Vivim un moment de crispació social creixent i d’agressió continuada als drets dels treballadors públics i privats. Amb tot, hem aconseguit trobar punts d’encontre amb la direcció i establir una possibilitat de diàleg que la majoria de treballadors no han tingut. Per a aquesta fita ha estat cabdal la unió dels delegats dels tres sindicats que hem parlat amb una sola veu, ens hem proposat que aquest treball en equip duri molt de temps.

Guàrdies de localització.