Comissió executiva

És l’òrgan de direcció sindical col•lectiva quotidià de l'FSC-CCOO de Catalunya. Aplica els acords presos en el congrés i presenta propostes al comitè federal i al consell federal, aplicant-les un cop són aprovades.

Està formada pel secretari o secretària general de la federació i els membres escollits en el congrés. En el III Congrés celebrat el mes de març de 2017, les persones triades han estat les següents:

Manolo Fages Marta

Secretari general

Rui Manuel Valentin Ribeiro

Organització i Recursos

Mertxe Paredes Durán

Comunicació i Portaveu federal

Té  52 anys i és Diplomada de Relacions Laborals. Nascuda a Granollers, ha viscut tota la vida a l’Hospitalet de Llobregat, i des de fa 10 anys a Montcada i Reixac. Ha treballat d’administrativa i gestora en diversos despatxos i gabinets, fins que va treure la plaça de funcionària a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. És en aquest treball que va començar el seu contacte amb el món sindical sent delegada LOLS i Secretària General. Ha format part dels òrgans de direcció del Sector de l’administració Local i de la Federació  des  del Congrés de fusió. Militant d’un partit d’esquerres i membre d’una associació feminista d’àmbit nacional català.

Salvador Candela Peña

Acció sindical i negociació col·lectiva

Nascut a Barcelona l'any 1966, on realitza estudis d'FP en la branca d'electricitat, l'any 1983 accedeix a la funció publica com a empleat del Patronat d'Esports de la Diputació de Barcelona, s'afilia a CCOO a mitjans dels anys 80, creant conjuntament amb altres companys la Secció Sindical de CCOO, en l'any 1991 el personal d'aquest patronat és traspassat a l'Ajuntament de Barcelona, on continua sent plantilla municipal, des d'aquell moment comença a desenvolupar diferents tasques a la Secció Sindical de l'Ajuntament de Barcelona, delegat LOLS, membre del Comitè d'Empresa, secretari del Comitè d'Empresa, membre de l'Executiva, Secretari d'Organització, a principis dels 2000 i fins a l'any 2012 realitza tasques d'extensió, assessorament i negociació col·lectiva al Sector de l'Administració Local de CCOO, membre de l'executiva sectorial, del consell de la FSAP després FSC, a partir de l'any 2012 forma part de l'Executiva de l’FSC ocupant la responsabilitat de la Secretaria d'Acció Sindical i Negociació Col·lectiva.

Jordi Cibeira Matos

Eleccions sindicals

Nascut el 1961 a Carballino (Orense) i resident a Barcelona des de 1962, va cursar estudis d'educació general bàsica i de formació professional en programació de sistemes IBM36.

Després de diversos anys treballant en diferents sectors (Cinema, hostaleria, repartiment de propaganda, distribuïdora de material mèdic, supermercats i transports). És en aquest últim on pren contacte amb CCOO i s'afilia el 1986. Des de llavors ha exercit diferents comeses i responsabilitats en diferents estructures del sindicat (Responsable d'Organització del sindicat de Transports del Barcelonès, Federació de Transports i Comunicacions i en el sector de Mitjans de comunicació, oci, cultura i esports).

Actualment és membre de la comissió executiva de l'FSC, responsable d'Eleccions Sindicals i membre de l'executiva del sector de mitjans de comunicació, oci, cultura i esports.

A més és militant d'un partit d'esquerres, de l'associació de veïns del barri d'Horta, membre de la junta directiva del club de Bitlles Siuranenc d'Horta i col·laborador en el grup de teatre dels Lluïsos d'Horta.

Juani Cerezo

Adjunta Finances

Treballadora de Correos, és delegada i militant des del 2003. Ha ocupat càrrecs en diferents òrgans de direcció del sindicat. La seva formació està especialitzada en l’àmbit de l’educació i de la psicologia infantil i juvenil.

Carme Figuerola Fossas

Dones

Tinc  57 anys,  sóc empleada pública a l’Ajuntament de Barcelona (IMMB i Mercats).

Afiliada a CCOO des de molt jove, he participat activament en l’empresa privada i després a l’administració local.

He estat delegada sindical de CCOO als organismes autònoms de l’Ajuntament Barcelona, Institut  Municipal d’Hisenda (presidenta comitè empresa) i Institut Municipal de Mercats de Barcelona (presidenta del comitè d’empresa i delegada en passar a delegats de personal).

He estat membre de la comissió executiva de la Secció Sindical de l’Ajuntament de Barcelona. Membre de la comissió executiva de l’antiga FSAP (2004-2008). Membre de la comissió executiva CONC (2004-2008). Retorno a la direcció de la Federació amb la responsabilitat de la Secretaria de la Dona i amb moltes ganes de fer bé la feina.

Iván Molinos Meire

Joves

Nascut  a Galicia al 1988, porta tota la vida a Barcelona. Treballador de la Generalitat de Catalunya des de fa 6 anys com a telefonista al Departament de Governació. Sindicalista i membre d’un partit d’esquerres.

Paloma Fernández Álvarez

Plans de Pensions, RSE i Cooperació

Nascuda a Barcelona el 23 d’octubre de 1976, és diplomada en Treball Social per la UB i llicenciada en Ciències del Treball per la UOC. Al 1998 ingressa com agent d’atenció al client a Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona, i al 2002 comença a formar part de l’executiva de la secció sindical de Metro. Escollida delegada del comitè d’empresa al 2007, forma part com a Vocal a la comissió de control del Pla de Pensions d’ocupació al 2001, i al 2012 passa a ser la vicepresidenta. Al 2016 assumeix la presidència del pla de pensions.

Marian Rodríguez Requena

Salut laboral

Des de 1996, comença a col·laborar a CCOO de Terrassa, col·laborant en les eleccions sindicals i pertanyent a l'executiva de la unió local de Terrassa, amb la responsabilitat de la Secretària Institucional, i més tard a la secretaria de la Dona.

El 1999, en el congrés comarcal, passa a formar part de l'executiva de la comarca del Vallès Occidental i del Secretariat, i realitzant Eleccions Sindicals. El 2000, va realitzar per a la CONC el projecte d'Alta Sinistralitat, realitzant visites i assessorament als comitès d'empresa, de les empreses en què la sinistralitat es disparava, per ajudar-los a treballar preventivament. El 2001, va realitzar per a la CONC, concretament per a Pau i Solidaritat, el Projecte CEDAL, amb les grans multinacionals i amb Perú.

El 2002, s''incorpora a la Secretària de Salut Laboral de la CONC, mantenint la pertinença a l'Executiva Comarcal VO i al Secretariat Comarcal VO. A la CONC va iniciar l'equip d'assessorament en Salut Laboral, que es crea el 2002, per donar suport directe en assessorament tècnic/sindical a les federacions. El 2002 va realitzar juntament amb el resp. de salut laboral de la FSAP (J.M. Conca), el projecte de prevenció del sector de l'Local. I en aquest mateix any comença a treballar a la Secretaria de Salut Laboral de la Federació de Transport i Comunicació, al costat de Francesc Montoro. El 2009, en el congrés de fusió i constitució de la Federació de Serveis a la Ciutadania, comença com a responsable de la Secretaria de Salut Laboral. El 2010, representa institucionalment a CCOO al Consell de Relacions Laborals de Catalunya, en el grup de treball de Salut Laboral. Com Responsable de la Secretaria de Salut laboral segueix actualment, i pertany també a l'Executiva, al Comitè Federal, el Consell de la CONC, i al Consell estatal de la FSC.

Neus Moreno Saez

Comitè de Dones FSC

Nascuda a Barcelona el 1957, participa a CCOO i al Moviment Feminista. A les CCOO ha realitzat diferent tasques relacionades amb salut laboral i gènere.  Actualment és coordinadora del Sector de l’Administració de l’estat de Catalunya (SAE CAT), codirigeix el Comitè de Dones de l'FSC i participa com a col·laboradora a la Secretaria de les Dones de Comissions Obreres de Catalunya. Al Moviment Feminista forma part de Ca la Dona i la Xarxa Feminista de Catalunya.

De professió metgessa del treball,  forma part de la plantilla del Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo, del Ministerio de Empleo y Seguridad Social.

Carlos Pellejero Gómez

Política Territorial

Diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional al sector del transport, en el àmbits de procediment duaner i gestió de la qualitat. A CCOO ha ocupat diferents responsabilitats al Sector de Carretera de Catalunya.

Rafi Redondo Rodríguez

Coordinadora del sector d'Intervenció social i atenció a les persones

Francisco Sánchez Cadenas

Defensa dels Serveis Públics, Mobilitat i Medi Ambient

Nascut a Lantejuela (Sevilla),  va emigrar  a Barcelona l’any 1973. Amb 16 anys començà a treballar en una empresa d’abrasius, a on va compatibilitzar treball i estudis d’FP en la branca del Metall 1973. Es va afiliar a CCOO l’any 1977 on va colaborar a crear la secció sindical de l’empresa, i va ser delegat de  personal d’aquesta.

L’any 1985 accedeix a la funció publica a l’Ajuntament de Montornès del Vallès on s’integra a la secció sindical de CCOO,  desenvolupant  diferents tasques: membre de la Junta de Personal, delegat LOLS,  Secretari General de la secció sindical.

Des de l’any  de 2009  forma part de Comissió Executiva  de l’FSC, assolint les responsabilitats de Mobilitat i Medi ambient fins al 2012, Defensa dels Serveis Públics fins al 2017 i actualment Defensa dels serveis publics i Mobilitat i Medi ambient.

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |