Actualitat

CCOO i UGT convoquen el 12 de desembre vaga general dels treballadors/es dels serveis públics de la Generalitat

Els dos sindicats instem la resta de sindicats a sumar-se a les mobilitzacions conjuntes i a la convocatòria de vaga.

més informació »

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO organitza una jornada contra les violències masclistes

Demà dimarts, 13 de novembre, a partir de les 10.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats majoritaris convoquen vaga general en l'Administració de Justícia el 16 de novembre

S'incrementen així les mobilitzacions del personal de justícia per frenar la clamorosa agressió dels drets laborals que suposa la unificació en un de sol dels centres de destinació de cada municipi.

'Rodalies, en via morta', programa número 255 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa emès pel Canal 33 el 10 de novembre del 2018

més informació »

Anunci del calendari conjunt de mobilitzacions del sector públic de la Generalitat

Dilluns, 12 de novembre, a les 11 hores, a la rambla del Raval, 29-35, de Barcelona, en roda de premsa.

més informació »

FSC-CCOO exigeix al Govern el manteniment de les plantilles existents i un reforç addicional per garantir el servei públic

El sindicat sempre ha denunciat que el servei públic que atén les persones migrants o que demanen asil no pot prestar-se a través de programes temporals, sinó amb llocs de treball estables i suficients.

més informació »

A Espanya la justícia és un dret democràtic de la ciutadania?

Els treballadors i les treballadores de l'Administració de justícia de CCOO volem manifestar la nostra indignació per la decisió del Tribunal Suprem en relació amb els impostos de les hipoteques.

més informació »

El Govern presenta una proposta indigna de retorn de les pagues robades als empleats i empleades públics

A la Mesa General d'Empleades i Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya, el Govern ha presentat una proposta indigna de recuperació de les pagues robades el 2013 i 2014. El Govern d'Artur Mas va ser molt ràpid per aplicar les polítiques de retallades i ara, el Govern de Quim Torra pretén que les pagues robades les acabem de recuperar al 2026. Tot un despropòsit i un insult a les persones que garantim els serveis públics per a la ciutadania de Catalunya.

més informació »

Acord històric: ampliació del permís de paternitat per al personal de l'Administració de l'Estat

Després de més de 10 anys reivindicant l'equiparació del permís de paternitat amb el de maternitat, per fi ho hem aconseguit !, CCOO ha signat un acord d'ampliació del permís de paternitat que serà d'aplicació a tot el personal de l'AGE

més informació »

Puja l'ocupació pública però segueix augmentant la taxa de temporalitat

La taxa de temporalitat segueix pujant i aconsegueix el 25,9%. La taxa de temporalitat de les dones se situa en el 29,9%, enfront del 20,9% dels homes. La plantilla del sector públic segueix envellint. El personal major de 50 anys augmenta fins al 43,6%. En el cas de la Seguretat Social, un 70,2%. La presència de menors de 30 anys aconsegueix el 6,7% de l'ocupació pública.

més informació »

CCOO assistirà demà a la reunió de la Mesa General de Negociació del personal de la Generalitat

Concentració davant el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública a Barcelona (Via Laietana, 26).

més informació »

CCOO donarà suport a la igualtat dels permisos de paternitat i maternitat a l'Administració general de l'Estat

El signat ahir se centra en l'ampliació progressiva del permís de paternita

més informació »

El Sector Aeri i Serveis Turístics de CCOO signa acord de col·laboració amb el sindicat brasiler SINA

El sindicat brasiler SINA (Sindicat Nacional dos Aeroportuários) organitza als treballadors de tots els aeroports de la xarxa estatal Infraero i d'alguns aeroports privats.

REUNIÓ AMB LA PATRONAL DE CONSTRUCCION I CONCESSIONS D'INFRAESTRUCTURES

SEOPAN, Associació d'Empreses Constructores i Concessionàries d'infraestructures, és l'associació patronal d'empreses dedicades a la inversió pública ia la col·laboració publicoprivada en construcció i infraestructures públiques, de la qual és associada i un membre rellevant el grup abertis com a grup empresarial , així com totes les empreses de la UNaAE com a empreses concessionàries d'autopistes de peatge.

més informació »

El sindicat farà declaracions al final de la taula de negociació, que comença a les 16.30 hores a la seu del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública (entrada per c/ Alcalá Galiano, 10).

més informació »

El Parlament Europeu vota per iniciar un diàleg a tres bandes sobre la Directiva de l'aigua potable.

És hora d'implementar en la legislació europea el dret humà a l'aigua!

més informació »

Nou model organitzatiu de disciplines a Orange

L'abril passat, CCOO ja informava de la intenció d'Orange de posar en marxa un nou model organitzatiu, amb el qual volien simplificar i modernitzar tota l'estructura de l'empresa, mitjançant la creació d'un mapa funcional basat en dos eixos: la disciplina o família i els nivells de contribució.

Prejubilacions 2019 a Orange

CCOO ha sol·licitat a Orange formalment l'obertura d'un nou termini per a les prejubilacions.

més informació »

CCOO exigeix a Telefónica abordar la creació del nou lloc professional en comercial

CCOO ha sol·licitat novament a l'empresa la creació d'un nou lloc professional diferenciat que integri els comercials de venda presencial d'empreses i aquells col·lectius de l'Àrea Comercial que poguessin determinar-se en la Comissió Interempreses d'àrees comercials.

Denunciats els convenis col·lectius d'Adif-Adif AV i el Grup Renfe

A partir d'ara, i un cop constituïdes les comissions negociadores de tots dos convenis col·lectius, s'inicia un procés on CCOO posarà sobre la taula les nostres reivindicacions que fonamentalment són el creixement de l'ocupació de qualitat amb condicions d'ingrés justes, la recuperació salarial i la millora de les condicions laborals.

més informació »

Esquerra Unida i Units Podem-En Comú Podem-En Marea donen suport a les reivindicacions del Personal Laboral del Servei Exterior.

Units-Podem se solidaritza amb el Personal Laboral del Servei Exterior i porta a la Comissió d'Exteriors del Congrés la problemàtica d'un col·lectiu que pateix una injusta congelació salarial que dura ia 10 ANYS.

més informació »

Demanen més protecció per a periodistes en manifestacions polítiques

La polarització i la crispació que s'ha instal·lat en part del debat polític s'està traslladant als carrers i, lamentablement, els periodistes són els que n'estan patint les conseqüències. L'últim cas ha passat a la manifestació convocada a Barcelona amb motiu del 12 d'Octubre, en què informadors de la televisió pública catalana (TV3) i la televisió pública local (Betevé) han denunciat agressions i intimidacions. La discrepància amb la línia editorial d'un determinat mitjà no pot justificar l'atac als seus treballadors i treballadores.

Memòria de l'antifranquisme

La lluita per la recuperació de la nostra memòria democràtica i social acaba d'obtenir un gran triomf amb l'atorgament del Premi Nacional de Narrativa a Almudena Grandes per 'Los pacientes del doctor García', la seva última novel·la, publicada el setembre del 2017.

més informació »

Un miler de Bombers de tot l'Estat s'han manifestat a Madrid per una regulació estatal consensuada

La manifestació va partir a les 11:00 des de la Plaça del Carme fins a la plaça de les Corts per fer sentir la veu del col·lectiu, que defensa el reconeixement de la prestació del servei públic essencial d'emergències i exigeix ¿¿que s'implanti un marc normatiu estatal consensuat que reguli a totes

més informació »

Generalitat de Catalunya: absències per motius de salut. Nou atac als treballadors i treballadores públics

CCOO considerem un insult aquesta proposta, aquesta revenja que trenca l'esperit conciliador de la Mesa General i que ens portarà a una dura confrontació laboral per recuperar els nostres drets arrabassats amb l'excusa d'una crisi que no hem generat els treballadors i treballadores públics. És per això que CCOO ens hem aixecat de la Mesa.

Ajuntament de Barcelona: presentem al·legacions pels interessos de l'1%

RECLAMACIÓ QUE VA INICIAR CCOO

més informació »

CCOO protesta pels acomiadaments, per part de l'Ajuntament de Barcelona, de visualitzadors d'habitatges

14 persones seran acomiadades al desembre.

més informació »

Pas endavant en la regulació normativa dels agents forestals i mediambientals

El 10 d'octubre del 2018 es va produir un fet històric per al conjunt de les més de 6.000 funcionàries i funcionaris públics del col·lectiu d'agents forestals i mediambientals que pertanyen a diverses administracions públiques.

Noves accions formatives de CCOO a la Diputació de Barcelona

En aquests moments ja tenim en marxa, amb la Fundació Paco Puerto de CCOO Catalunya, cursos de preparació del TEMARI GENERAL.

Desconvocada la vaga a l'empresa Goldcar Spain, SL, del Prat de Llobregat

Lloguer de vehicles.

més informació »

CCOO tornem a recordar al Govern que els acords s'han de complir: volem les nostres pagues!

El 23 d'octubre, a l'entrada del Consell Executiu, vam entregar als Consellers un escrit recordant l'incompliment dels acords signats el 16 de juny del 2017

Noves aturades dels treballadors i treballadores de Correos de Barcelona

16 de novembre, davant les Subdelegacions del Govern.

més informació »

Presentació del calendari de mobilitzacions a Correos

Demà dimecres, 24 d'octubre, a les 11.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona, en roda de premsa.

#26OBomberosaMadrid, per una llei consensuada

Bomberes i bombers es manifestaran el 26 d'octubre a Madrid per una llei marc estatal

més informació »

La nova Llei de contractes del sector públic obliga a tenir en compte els costos salarials derivats dels convenis col·lectius sectorials

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TAC), en la seva Resolució 632/18, anul·la les clàusules d'uns plecs que van vorejar les obligacions en matèria social imposades per la Llei de contractes del sector públic (LCSP), concloent a més que ha de revisar la seva pròpia doctrina precedent a fi d'incorporar les noves obligacions imposades per la llei.

més informació »

L'Àrea Pública de CCOO valora l'acord del Govern i Units Podemos per als PGE 2019 com un punt d'inflexió

Segons el sindicat, les polítiques neoliberals que s'han dut a terme des de l'anterior Govern del PP només han servit per empobrir el país, per eliminar drets de la classe treballadora i per implantar polítiques privatizadoras, que han portat aconsegueixo la deterioració dels serveis públics i el seu impacte negatiu sobre la vida de la ciutadania, la destrucció d'ocupació, retallades salarials i la pèrdua de drets i condicions de treball conquistats durant diverses dècades.

més informació »

Signat el I Acord de mobilitat de personal funcionari al servei de l'Administració general de l'Estat

Per primera vegada s'estableixen mitjançant negociació col·lectiva criteris per homogeneïtzar els concursos de trasllats en la AGE que permeten recuperar seguretat i confiança en el sistema de provisió de llocs.

CCOO convoca vaga a Goldcar Spain, S.L., empresa de lloguer de vehicles

Del 31 d'octubre al 4 de novembre i del 5 al 9 de desembre.

més informació »

CCOO recorda al conseller Puigneró que no valen excuses en el retorn de les pagues extra al personal de la Generalitat

Reunió amb la ministra Meritxell Batet.

més informació »

Els treballadors i treballadores denuncien novament la pèssima gestió de l'Ajuntament de Cerdanyola al Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera

Precàries condicions laborals.

Qüestió juvenil

El jovent hagut de marxar a altres països en busca d'oportunitats laborals i professionals més adequades a la seva formació. Les darreres polítiques, dels diferents governs, han estat incapaços de generar ocupació de qualitat, necessària per a tenir un projecte de vida.

més informació »

CCOO denuncia l'estratègia dilatòria del Govern quan es tracta de recuperar drets i retribucions del personal de la Generalitat

Ja fa un mes de l'Acord de recuperació d'IT (incapacitat temporal).

més informació »

La plantilla de Parcs i Jardins de Barcelona es concentra pel bloqueig de les negociacions del nou conveni

Demà dimarts, 16 d'octubre, a les 16.00 hores, a la plaça de Sant Miquel de Barcelona.

Intolerable nova agressió a un equip de TV3 i amenaces a Betevé

Un equip de TV3 ha estat assetjat i agredit per un grup de manifestants incontrolats que participaven en la manifestació prounitat d'Espanya a la plaça de Catalunya i un equip de Betevé ha estat escridassat i amenaçat mentre treballava.

més informació »

Jornada contra les violències masclistes a la feina i a tot arreu

Amb aquestes jornades i la participació de l'FSC en el conjunt d'actes al voltant del 25-N, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, volem manifestar de nou el nostre compromís per a l'erradicació d'aquest flagell social i agafar forces col·lectives per denunciar i actuar.

CCOO obté reprsentació sindical a Gràfiques Argent

Amb 3 dones i 6 homes s'ha constituït el comitè d'empresa de CCOO de l'empresa Gràfiques Argent.

Important oferta pública a Parcs i Jardins

Publicada en la Gaseta Municipal del 9 d'octubre de 2019, l'oferta pública per la cobertura de 57 places

més informació »

Concentració dels treballadors i treballadores dels Centres Penitenciaris Quatre Camins i Joves

Denunciant manca de personal i exigint tolerància zero a les agressions.

Aclariment per al personal de la Generalitat de Catalunya

Concreció de l'increment salarial i dels terminis de pagament dels endarreriments.

Reunió de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat

El proper dilluns, dia 8 d'octubre, a les 12.30 hores, al c/ Rivadeneyra, 6, de Barcelona.

més informació »

Es desencalla la negociació per a la concreció de l'increment salarial addicional del 0,2% per als empleats i empleades públics de la Generalitat

Pendent per al 2018.

Llei de pressupostos generals de l'Estat pel 2018

Assemblees descentralitzades per tot el territori

més informació »

116.000 aspirants a tota Espanya es presentaran el proper 30 de setembre a l'examen de les oposicions a Correos, pactades per CCOO, per obtenir un dels 2.295 llocs de treball fixos, 431 a Catalunya

CCOO, sindicat majoritari a Correos, valora positivament la convocatòria d'ocupació de 2.295 places després d'anys de congelació de l'oferta d'ocupació pública, ja que és fruit de la mobilització i els Acords aconseguits pel sindicat per recuperar els llocs de treball perduts en els últims anys, i que al costat de la de l'any passat i la prevista pel 2019, suposaran 6.000 llocs fixos.

CCOO organitza la Ruta Activa 2018

Diumenge, 30 de setembre, trajecte a peu o amb bici.

Altres notícies »

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |