Inici

foto edifici CCOO de Catalunya
format impressió |  contrast

Escola de Formació Sindical

Exemple de bones pràctiques als cursos de formació sindical

Procés de constitució d'una secció sindical: vídeo explicatiu

Dintre de l’oferta de Formació Sindical d’aquest any, hem realitzat tres cursos de seccions sindicals amb diferents organitzacions federatives.

Aquestes accions formatives ens han permès potenciar la creació de seccions sindicals a l’interior de les empreses i afavorir la consolidació de l’estructura del sindicat a través del reforçament de l’activitat en les seccions sindicals.

Mitjançant el dossier d’autoavaluació que treballem dintre dels cursos, els delegats i delegades  realitzen tota una sèrie de pràctiques sindicals als centres de treball, cosa que suposa una important dinamització de l’acció sindical.

Les pràctiques estan dividides en blocs temàtics segons els continguts del curs, també es pot triar una pràctica sindical que no sigui de cap bloc, però que sigui un tema que han d’abordar sindicalment a l’empresa. D’aquesta manera es prioritza l’acció sindical que s'ha de realitzar en funció de la realitat del centre de treball.

Un exemple de bones pràctiques en aquest sentit, el tenim al vídeo que han elaborat l’Àfrica, la Soledad, la Celina i la Lourdes, unes alumnes de la Federació d’Educació,
que van participar en un curs de Seccions Sindicals impartit per l’Escola de Formació Sindical.

Les seccions Sindicals.mp4 from Soledad Gàlvez on Vimeo.

Iniciatives d’aquest tipus ens mostren com es poden crear instruments que poden ser molt útils per al conjunt de l’organització i aprofitar el període formatiu per fer, alhora, acció sindical.

01/07/2014

Afilia't