Inici

foto edifici CCOO de Catalunya
format impressió |  contrast

Escola de Formació Sindical

L'Escola de Formació Sindical va col·laborar en aquest espai formatiu per afrontar amb garanties els canvis que impliquen les recents reformes laboral, mercantil i de la Seguretat Social

La FI.CCOO.CAT dóna eines als seus quadres sindicals per defensar millor els drets de les persones treballadores

Al voltant de 80 assessors i quadres sindicals del conjunt del territori, que intervenen en les negociacions a les empreses i que fan assessoraments individuals i col•lectius en els sectors del metall, la mineria i l’energia elèctrica, van participar en les jornades de formació i reflexió sindical convocades per la FI.CCOO.CAT amb suport de l’Escola de Formació Sindical de CCOO de Catalunya.
L’organització es mostra satisfeta per la bona acollida de les ponències, ja que s’ha acomplert l’objectiu que s’havien marcat: donar-los les eines necessàries per afrontar els canvis que impliquen les recents reformes legislatives en matèria laboral, mercantil i de la Seguretat Social, per defensar els drets dels treballadors i treballadores.

Els assistents han pogut conèixer més a fons les implicacions de les darreres reformes legislatives, com afecten els àmbits d’intervenció sindical i aclarir els dubtes que els han anat sorgint en el desenvolupament de la seva tasca sindical.

El programa va ser intens i va permetre obrir un debat interessant entre els ponents i el públic. Les jornades es van organitzar en cinc taules en les quals es van analitzar i explicar els aspectes més destacats en relació amb les reformes laboral i de la negociació col•lectiva, i la seva afectació en matèria de contractació, la reforma del sistema públic de pensions, les especificitats del reglament dels ERO i la Llei consursal i els V Acords per a la formació professional per a l’ocupació.

Els secretaris generals de la Federació d’àmbit estatal i de Catalunya, Felipe López i Javier Pacheco, van fer la cloenda de les jornades, en la qual van posar èmfasi en el paper que han de tenir els sindicats en el context actual, com a últim front d’oposició a les retallades, i la importància de la negociació col•lectiva com a eina per a aconseguir reconvertir o frenar alguns dels aspectes dels nous decrets. Tots dos van destacar que no ens podem resignar i que cal continuar lluitant per defensar l’ocupació, la indústria del nostre país i els drets del conjunt de persones treballadores.

05/10/2011

Afilia't