Inici

contrast

Escola de Formació Sindical

Què fem

Dret i el deure a la formació sindical

La formació sindical és un dret per als nostres afiliats i afiliades i per als representants dels treballadors i les treballadores que concorren en les candidatures de CCOO, alhora que és un dret i un deure de totes les persones que tenen alguna responsabilitat en les estructures del nostre Sindicat.

Els afiliats i afiliades som l'actiu més important del Sindicat i els principals beneficiaris de l'ampli ventall de serveis que CCOO ofereix. Entre aquests serveis hi ha una proposta formativa molt completa, en la qual s'inclou l'oferta de formació sindical.

Els delegats i delegades de CCOO hem adquirit un compromís: ser els representants sindicals dels nostres companys i companyes als centres de treball. No hem d'oblidar, però, que també haurem de potenciar la representació del Sindicat a l'empresa promovent la constitució de la secció sindical.

Per poder exercir la nostra tasca amb la màxima garantia i efectivitat necessitem seguir un itinerari formatiu que ens permeti adquirir coneixements en diferents matèries de caràcter sindical i laboral, i millorar les nostres habilitats en la comunicació i en la intervenció en la negociació col•lectiva.

L'acompliment de tasques de direcció sindical requereix cada vegada majors competències per la seva complexitat i per la responsabilitat que s'adquireix davant de l'organització i davant de tercers. Per això es fa necessari seguir una sèrie d'itineraris formatius, que tenen un punt de partida comú, en la formació bàsica que s'imparteix per als delegats i delegades novells i en els cursos d'aprofundiment, per passar posteriorment a altres cursos d'especialització d'acord amb les responsabilitats que s'hagin d'assumir.

Memòries

Memòria 2005