Inici

contrast

Escola de Formació Sindical

Una mica d'història

Evolució històrica de la formació sindical

La formació sindical ha estat sempre present en el nostre sindicat com una eina important per al desenvolupament de l'acció sindical. Des dels seus inicis, amb les sessions formatives del "sindicat moviment", en què es formaven els quadres incipients que anaven conformant les Comissions Obreres, fins avui, on l'estructura organitzativa del sindicat participa en el procés de demanda segons els requeriments formatius diversos i complexos, ha anat evolucionant la formació sindical en la mesura que ho feia la mateixa organització.

Any 1995

A partir de la signatura dels Primers Acords de Formació Continua, l'any 1995 s'incorpora a la gestió del Pla intersectorial la formació dels delegats i delegades per complir la seva funció en l'actual sistema de relacions laborals de representació dels treballadors i treballadores en l'empresa, amb l'elaboració de cursos de formació sindical bàsica sobre negociació collectiva i aprofundiment en diverses matèries, com contractació, salari i nòmina, i d'habilitats, com tècniques de negociació i tècniques de comunicació.

Any 2000

Gràcies al desenvolupament que des de l'any 1996 va tenir la formació bàsica de delegats i delegades i el desenvolupament parallel de la formació en salut laboral per als delegats i delegades de prevenció, es va considerar convenient, a partir de l'any 2000, la integració de totes dues formacions i que la seva realització es portés a terme per mitjà de la Secretaria de Formació Sindical,  amb la qual cosa vam aconseguir una millor distribució dels recursos disponibles, tot i que aquesta formació vam continuar coordinant-la amb el Departament de Salut Laboral, que ho havia fet fins llavors.

Any 2001

També en el Plenari de l'àrea organitzativa del mes de març del 2001 es va impulsar un pla de formació de quadres estructurat que ha permès donar una formació més adaptada als requeriments dels actuals membres de l'estructura i quadres sindicals, amb la realització d'accions formatives en el camp del dret, de l'acció sindical, de les habilitats directives...

Any 2003

A la Comissió Executiva del juny del 2003 es va ratificar el model confederal de formació sindical desenvolupat per la CONC, amb la participació de totes les estructures federatives i territorials que conformen les Comissions Obreres de Catalunya, així com l'adequació de l'Escola de Formació Sindical com a instrument del sindicat per realitzar el conjunt de la tasca formativa. Des d'aquell moment hem treballat per l'assumpció de nous reptes formatius, segons els requeriments que van sorgint dins l'organització: elaboració de nous cursos, collaboració amb diferents estructures i participació en projectes innovadors.

Any 2005

En la Comissió Executiva de març del 2005 es va aprovar el Projecte Quadres (polítiques de qualitat, diversitat i renovació de dirigents sindicals) en què es preveia el paper que caldria que desenvolupés la formació sindical en el marc d'aquest projecte organitzatiu; i, finalment, en la Comissió Executiva de novembre del 2005 es concretava el Pla integral de formació sindical de quadres sindicals, així com el curs per a la direcció sindical.

Any 2008

Any rere any l'Escola de Formació Sindical es va consolidant com l'eina més important del sindicat per a facilitar la formació als delegats i delegades així com a l'estructura del sindicat. L'equip de formadors creix de 9 fins a 12 formadors estables. El nombre de cursos també s'incrementa fins a 369 cursos realitzats l'any 2008 així com a 6268 participants.

Afilia't

i-gesform