Qualitat i millora contínua

El sistema de gestió del CFA Manuel Sacristán està certificat amb la norma ISO 9001, de qualitat i millora contínua. El certificat ha estat atorgat per Bureau Veritas Certification i es pot consultar en aquest enllaç.

A continuació es detallen la política de qualitat i la missió, la visió i el valors. En la documentació del centre, especialment en el Projecte educatiu i en les Normes d'organització i funcionament, es pot ampliar aquesta informació.

Política de qualitat

El CFA Manuel Sacristán ha implementat un sistema de gestió basat en la qualitat i millora contínua, prenent com a referència la norma internacional de sistemes de gestió de la qualitat ISO 9001.

La política de qualitat del centre està orientada a satisfer les expectatives i les necessitats dels usuaris interns i externs, d’acord amb la missió, la visió i els valors del centre: alumnat, equip humà, altres institucions i, en general, de la societat.

Per tal d’assegurar aquesta política, l’equip directiu del centre es compromet, amb els mitjans que estiguin al seu abast, a:

• Vetllar per la millora contínua d’aquest sistema de gestió.
  • Acomplir la normativa i els reglaments vigents aplicables.
  • Implicar l’equip humà del centre en el desenvolupament d’aquest sistema de gestió.

L’abast del sistema de gestió de qualitat correspon als següents ensenyaments:

• Formació bàsica (GESO i CAM).
  • Cursos de preparació per a proves d’accés.
  • Cursos de llengües i informàtica (ensenyaments transprofessionals).

Torna a dalt

Missió, visió i valors

Missió

Som un centre de formació de persones adultes públic que té per objectiu completar la formació inicial i bàsica de les persones, i també oferir-los l’adquisició de les noves competències per a la societat de la informació.
Especialment ens adrecem a aquelles persones que desitgen millorar les seves expectatives professionals.
Un eix important de la nostra tasca és la informació i l’orientació acadèmica i professional, tant a l’alumnat del centre com a persones externes que es dirigeixen a nosaltres cercant ajuda per definir un itinerari formatiu o per obtenir l’acreditació o el reconeixement de les seves competències professionals. Aquesta tasca es veu complementada amb l’acció tutorial quotidiana a les nostres aules.
El centre està compromès amb l’objectiu de potenciar i fomentar la responsabilitat i l’autonomia dels alumnes per fer-los protagonistes del seu procés educatiu.

Visió

Volem ser un centre de referència en l’ensenyament de persones adultes a la ciutat de Barcelona, que ofereixi les oportunitats necessàries per al desenvolupament de la formació contínua, garanteixi l’adquisició de competències bàsiques i faciliti la inserció social i laboral del nostre alumnat en el món actual.
Aspirem a tenir una gestió eficaç i transparent que impulsi el desenvolupament educatiu de la comunitat educativa i mantingui els contactes i l’obertura cap a l’entorn social que l’envolta.
Pretenem ser un centre actiu i amb visió de futur que incorpori les necessitats canviants de l’entorn socioeconòmic i les transformi en una oferta educativa adequada.
Finalment desitgem aconseguir la implicació de tots els membres del centre en la millora contínua i en la satisfacció de les necessitats educatives de les persones adultes.

Valors

1. Identificació amb la societat catalana: aconseguir la identificació amb la nostra societat a través del treball de la llengua, de l'entorn, de la realitat socioeconòmica i de la cultura en general.
  2. Responsabilitat i constància en el treball: ser responsable i constant en el procés d'aprenentatge, tant per part del professorat com de l'alumnat.
  3. Participació i col·laboració: fer una gestió que faciliti la participació de tots els seus membres i el respecte emocional i intel·lectual de tota la comunitat.
  4. Receptivitat, capacitat crítica i actitud oberta al canvi: ser receptiu i crític per afrontar els canvis dins d'una societat plural.
  5. Assumpció dels drets humans: aconseguir integrar els drets humans fonamentals en la pràctica diària.
  6. Integració de l'aprenentatge continuat al llarg de la vida: treballar la necessitat de la formació continuada al llarg de la vida.

Torna a dalt