XIV Escola de Dones de CCOO de Catalunya

‘Gènere i classe: interrelació o jerarquia’.

La XIV Escola de Dones de CCOO de Catalunya tindrà lloc el 24 d’octubre a la sala d’actes del Centre Cívic Cotxeres de Sants i portarà per lema ‘Gènere i classe: interrelació o jerarquia’.

Enguany, a l’Escola de Dones de CCOO de Catalunya reflexionarem sobre la classe i el gènere a partir de la realitat del conjunt de desigualtats existents i la seva interseccionalitat (com la migració, l’edat, la discapacitat, la identitat sexual…).

Ens preguntarem, amb la finalitat de trobar respostes, possiblement múltiples, com es relacionen la classe i el gènere, el marxisme i el feminisme, el patriarcat i el capitalisme, i si ho fan des d’una posició equitativa o jeràrquica. Volem tenir elements per reflexionar si algun d’aquests conceptes o maneres d’explicar el món i la realitat té més força transformadora que els altres, com els afecta la interseccionalitat i les desigualtats múltiples, i com es relacionen entre elles. Així mateix, tractarem la manera com es retroalimenten el capitalisme i el patriarcat, i com d’implicats estan en el treball assalariat i en la vida de les persones.

Com en edicions anteriors, l’escola té dos espais diferenciats: al matí, és un espai de reflexió i proposta de les dones de CCOO (no us oblideu de fer la inscripció); a la tarda, és un espai obert per al conjunt de l’afiliació i la ciutadania.

Feu clic per veure:
– el targetó de l’acte obert a tota la ciutania sobre ‘El terra enganxifós: una realitat lligada a la precarietat, la classe social i el gènere’
– el programa de la XIV Escola de Dones de CCOO de Catalunya