Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Augmenten els casos de violència contra el col·lectiu LGTBI i les dones

L'Àmbit LGTBI de CCOO denuncia una agressió homòfoba

La nit del dissabte 3 d’agost de 2019, quan tornava a casa, el Néstor, company de l’Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya, va ser atacat per un grup d’homòfobs. El van agredir físicament i verbalment només pel fet de pertànyer al col·lectiu LGTBI i, a més, li van robar el mòbil. El Néstor va trucar diverses vegades als Mossos d’Esquadra, però ningú es va presentar per ajudar-lo i va haver d’anar sol a l’hospital.

No només hem de suportar la violència heteropatriarcal al carrer, sinó que, a més, patim la inoperància institucional, una altra forma més de violència contra les més indefenses.

¿Com és possible que, el segle XXI i malgrat la legislació en contra de la LGTBIfobia, no puguem viure amb normalitat? Doncs perquè no es destina la inversió necessària per a l’educació i la prevenció en aquest tema. A això s’ha d’afegir l’auge de partits d’extrema dreta que legitimen el discurs feixista en contra de tot allò que escapa els esquemes heteropatriarcals, bé sigui el moviment LGTBI o la lluita feminista. Malauradament, les dades ho demostren: els casos de violència contra el col·lectiu LGTBI i les dones continuen multiplicant-se sense que es prenguin mesures contundents. A més, ara ni tan sols els Mossos van atendre la trucada d’auxili: ¿què més haurem d’aguantar?

Des de l’Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya seguirem lluitant contra totes aquelles persones que, en ple segle XXI, encara es creguin amb el dret de decidir com hem de ser o a qui podem estimar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 d’agost de 2019