Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Forma part de la campanya del sindicat "Cos sí, cosa no"

CCOO de Catalunya organitza una acció de sensibilització en el marc del Mobile World Congress per evitar la cosificació de la dona en les ofertes laborals

En el marc de l’inici del Mobile World Congress (MWC), CCOO de Catalunya organitza el proper dilluns, 25 de febrer, una acció informativa de sensibilització davant l’oferta de llocs de treball, especialment per a dones, atenent a unes característiques físiques determinades que no siguin necessàries per poder desenvolupar la tasca concreta que ha d’executar, i al·legant com una necessitat un estereotip de gènere, absolutament discriminatori i que atempta contra l’esperit de molta i diversa normativa legal.

L’objectiu d’aquesta acció, que forma part de la campanya de CCOO "Cos sí, cosa no", és conscienciar i sensibilitzar empreses, clients, proveïdors, treballadors i treballadores i societat en general, del que signifiquen i el que comporten aquestes pràctiques abusives i discriminatòries, per tal d’erradicar-les. I conscienciar és el primer pas per aconseguir-ho. CCOO alerta que en cas de negativa cal denunciar-ho a l’autoritat competent.

CCOO puntualitza que no està en contra dels llocs de treball d’hostessa, cambrera, dependenta, etc., però sí que està en contra de pràctiques degradants, vexatòries i discriminatòries executades majoritàriament contra les dones sota els canons i estereotips masclistes. CCOO considera que el treball no té perquè ser eliminat, simplement s’han de modificar els requisits.

Aquesta acció tindrà lloc a la plaça Europa de l’Hospitalet de Llobregat, prop d’on es celebra el MWC. Començarà sobre les 10 hores, i a les 16 hores hi participarà Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, que atendrà als mitjans de comunicació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de febrer de 2019

Agenda:
Dilluns, 25 de febrer, de 2019
10 h (acció informativa); 16 h (atenció mitjans J. Pacheco)
Plaça Europa. L’Hospitalet de Llobregat

22/02/2019