CCOO de Catalunya assessorarà per reclamar la devolució de l’IRPF de les prestacions per maternitat

Sentència del Tribunal Suprem que reconeix que les prestacions per maternitat no tributen

El Tribunal Suprem ha sentenciat que les prestacions públiques per maternitat de la Seguretat Social, percebudes per les dones treballadores durant la baixa de 16 setmanes després del naixement d’un fill, estan exemptes de l’IRPF.

Des de CCOO de Catalunya, s’estan fent gestions davant l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i l’Agència Tributària per conèixer quins procediments utilitzaran per complir la sentència i retornar les retencions, i els proposem que facin la devolució d’ofici, sense necessitat de fer reclamacions individuals. Algunes informacions asseguren que l’Agència Tributària no ho retornarà d’ofici, sinó que denegarà totes les reclamacions per posposar el pagament durant dos anys, cosa que CCOO considera inacceptable.

Com a conseqüències de la sentència, a qui estigui cobrant o a qui comenci a cobrar la prestació de maternitat, l’INSS ja no li farà la retenció de l’IRPF; a més, les persones que han rebut la prestació en algun moment dels últims quatre anys tenen dret a devolució (també les que l’estan cobrant en aquest moment) de les quantitats ja retingudes.

El sindicat, doncs, engega un servei d’assessorament gratuït per facilitar que les persones que vulguin reclamar puguin fer-ho, a través d’un apartat de la pàgina web:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’octubre de 2018