CCOO convoca vaga laboral de 2 hores per torn de treball el 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

I vaga de 24 hores en alguns sectors

Demà divendres, 8 de Març del 2019, Dia Internacional de les Dones, sota el lema “Prou bretxes, violències i desigualtats!”, CCOO ha convocat vaga laboral de 2 hores per torn de treball (al torn de matí i torn partit, de 12.00 a 14.00 hores; al torn de tarda, de 16.00 a 18.00 hores; al torn de nit, de 22.00 a 24.00 hores; i al sector de restauració col·lectiva i el personal d’empreses d’ETT que presten serveis en empreses de restauració col·lectiva, de 12.00 a 16.00 hores). Al mateix temps, el sindicat convoca vaga de 24 hores en alguns sectors: educació (pública, concertada, privada, sector lleure); sector Contact Center i el personal d’empreses d’ETT que presten serveis en empreses de Contact Center; Conveni d’Acció Social de Catalunya; sector de mitjans de comunicació (excepte premsa no diària i publicitat); conveni col·lectiu estatal del personal de sales de festa, ball i discoteques; conveni col·lectiu estatal d’instal·lacions esportives i gimnasos; i algunes empreses d’àmbit local i l’administració pública (Diputació de Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Ajuntament del Prat de Llobregat).

Durant tota la jornada tindran lloc aturades, concentracions, mobilitzacions i manifestacions arreu de Catalunya. Algunes de les més destacades a Barcelona són les següents.
– 7.00 hores. Repartiment d’informació sobre la vaga a les cotxeres d’autobusos de la Zona Franca (carrer A, número 30).
– 10.30 hores. Repartiment d’informació sobre la vaga des de la Plaça de Catalunya fins al Portal de l’Àngel.
– 12.00 hores. Concentració al Carrer Quatre de la Zona Franca (Nissan).
– 12.00 hores. Manifestació del sector d’educació des de la Plaça d’Urquinaona fins a la Plaça de Sant Jaume.
– 12.30 hores. Manifestació de CCOO i UGT des de la Plaça d’Antonio López (Correos) fins a la Plaça de Sant Jaume.
– 15.30 hores. Acte ‘Si les dones parem, la ciència s’atura!’ a l’Auditori IDIBAPS (carrer Rosselló, 153).
– 18.30 hores. CCOO participarà a la manifestació convocada pel moviment feminista que començarà a la Plaça d’Espanya (punt de trobada de CCOO: torres venecianes a les 17.30 hores).

Altres manifestacions a Catalunya:
Sabadell: 18.30 hores. Manifestació des de la Plaça Marcet fins la Plaça del Doctor Robert.
Terrassa: 19.30 hores. Manifestació des de la Plaça Lluís Companys fins la Rambla.
Santa Perpètua de Mogoda: 12.00 hores. Concentració davant l’Ajuntament.
Manresa: 19.00 hores. Manifestació des del Passeig de Pere III (Ben Plantada).
Vic: 19.00 hores. Manifestació unitària des de la Plaça de l’Estació.

Mataró: 18.00 hores. Concentració unitària davant l’Ajuntament.
Granollers: 18.00 hores. Concentració unitària a la Porxada, davant l’Ajuntament.
Mollet del Vallès: 18.00 hores. Concentració davant l’Ajuntament nou.
Parets del Vallès: 12.00 hores. Manifestació des del Polígon Llevant fins a Pl. de l’Ajuntament.

Tarragona: 11.00 hores. Manifestació conjunta de CCOO i UGT des de la Plaça de la Dona Treballadora fins als jutjats. A la tarda, CCOO participarà a la manifestació unitària de sindicats i associacions feministes.
Reus: 9.00 hores. Lectura manifest de CCOO a la Plaça de la Dona Treballadora.
Tortosa: 12.30 hores, Concentració i lectura del manifest davant l’Ajuntament de Tortosa.

Lleida: 12.00 hores. Trobada lila, a la Plaça de Sant Joan. A les 18.00 hores, manifestació des de la Plaça de Ricard Viñes.

Girona: 11.30 hores. Manifestació que començarà a la Carretera de Barcelona, 60 i anirà fins a la plaça del Vi. A les 19.00 hores, concentració a la Plaça de l’1 d’Octubre de Girona.

Raons de la vaga del 8 de Març:

Eliminar tot tipus de bretxa:
– Cap salari per sota dels 14.000 euros.
– No usar fraudulentament la contractació a temps parcial, la temporalitat injustificada i les hores extres no pagades, que, principalment, tenen nom de dona.
– Valoració justa dels llocs de treball: les dones estan sobrerepresentades en feines menys valorades i, a més, tenen més dificultats per accedir a llocs de responsabilitat.
– Les dones anualment cobren de mitjana un 23,2 % menys que els homes i tenen unes pensions un 38,8 % més baixes. Exigim una llei d’igualtat salarial.
– Ratificació del Conveni 189 de l’OIT, que regula els drets i les condicions laborals de les treballadores de la llar.

Posar fi a tot tipus de violència:
– L’any passat, a Catalunya, 7 dones van ser assassinades per la seva parella o exparella.
– La violència es produeix també a la feina: 1 de cada 10 dones perd la feina a causa de l’assetjament sexual o per raó de sexe. Exigim l’elaboració de protocols i el seu compliment obligatori a totes les empreses.
– Davant les violacions individuals o en grup, la justícia s’aplica amb poca o cap perspectiva de gènere, cosa que revictimitza i culpa la dona.
– Cal una educació sexual integral.
– Cal erradicar la cosificació, també en la feina, perquè les dones siguin tractades com a persones i no com a objectes per a l’ús dels homes i al servei dels homes.

Eliminar tot tipus de desigualtat:
– El treball de cura a les persones, el fan principalment les dones, cosa que provoca que perduri amb força la divisió sexual del treball.
+ Exigim polítiques actives per racionalitzar el temps social i laboral.
+ Exigim uns serveis públics de qualitat que posin al centre la cura i la sostenibilitat de la vida.

Links a internet:
-Tota la informació del 8M:

-El manifest conjunt de CCOO i UGT:

Barcelona, 7 de març de 2019