CCOO de Catalunya presenta un díptic amb vocabulari sobre dones i món del treball

Elaborat des del Servei Lingüístic i la Secretaria de Dones, Diversitats i Polítiques LGTBI del sindicat

El Servei Lingüístic i la Secretaria de Dones, Diversitats i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya han elaborat el díptic ‘Dones i món del treball’ amb vocabulari en català per clarificar tot un seguit d’expressions que afecten les dones i la seva relació amb el món del treball des de diferents perspectives.

Validat pel TERMCAT, el document recull 35 termes que tenen el denominador comú de la relació dones-treball, amb la corresponent definició i la traducció al castellà i a l’anglès. S’ha pensat com a utilitat per a totes aquelles persones que desenvolupen tasques sindicals, especialment els delegats i delegades, a l’hora d’emprar els termes del vocabulari amb precisió.

Per a CCOO, es constata com la dimensió de feminitzar el sindicat (amb iniciatives com el Comitè de Dones, la 3a Conferència d’Homes i Dones o l’Assemblea sindical oberta) ha anat adquirint cada vegada més importància a l’organització, amb el consegüent impacte lingüístic.

El vocabulari ‘Dones i món del treball’ es pot trobar a Internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de gener de 2018