Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Nou vocabulari en català: 'Dones i món del treball'

Foto Des del Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya us presentem el vocabulari 'Dones i món del treball', que hem elaborat conjuntament amb la Secretaria de les Dones, Diversitats i Polítiques LGTBI i que, a més, ha estat validat pel TERMCAT. Aquest material recull 35 termes que tenen el denominador comú de la relació dones-treball, amb la corresponent definició i la traducció a altres llengües, en concret al castellà i a l’anglès.

El motiu de l’elaboració d’aquest vocabulari és fonamentalment la constatació que la dimensió de feminitzar el sindicat ha anat adquirint cada vegada més importància a la nostra organització i que aquest fet té un impacte lingüístic evident.

Aquesta dimensió es constata a partir de tres fites cabdals. En primer lloc, s’ha establert que el Comitè de Dones formi part dels Estatuts de CCOO de Catalunya. En segon lloc, s’ha palesat també en la 3a Conferència d’Homes i Dones, que va marcar els objectius de la transversalitat de les propostes de gènere, la generalització de les secretaries de la Dona a totes les estructures i la representació proporcional a l’afiliació de les dones en tots els organismes de direcció. I, en tercer lloc, s’ha consolidat, finalment, en els debats de l’Assemblea sindical oberta, que van situar prioritats relacionades amb la participació de les dones en l’activitat sindical i en les diferents estructures del sindicat.

Esperem, doncs, que aquest vocabulari sigui útil a totes aquelles persones que desenvolupen tasques sindicals, especialment els delegats i delegades, a l’hora d’emprar els termes del vocabulari amb precisió.

Feu clic per descarregar-vos el vocabulari 'Dones i món del treball'

16/01/2018

Afilia't aquí