Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Ocorreguda el passat 28 de desembre

CCOO de Catalunya condemna l'agressió sexual a una dona al voltant de l'estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres

CCOO de Catalunya condemna la brutal agressió sexual d’una dona veïna de Mataró al voltant de l’estació de Renfe de Sant Andreu de Llavaneres, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s’exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

CCOO mostra la seva indignació i preocupació per fets com aquest, es suma a la demanda perquè els poders públics reconeguin la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’Estat i destaca el compromís ferm en cooperar en la construcció d’una societat en la qual les dones puguin viure lliures de qualsevol de les violències.

Denunciem i condemnem el comportament immoral del possibles testimonis, que van deixar sense atenció a la víctima d’una brutal agressió sexual, incorrent en una possible denegació d’auxili.

CCOO creiem fermament en la necessitat d’una actuació global contra la violència masclista, i dotar econòmicament de forma immediata el Pacte contra la Violència Masclista a través de la seva implementació econòmica en els Pressupostos Generals de l’Estat.

Volem fer una crida a totes les persones, organitzacions i institucions que treballen per erradicar la violència masclista a sumar esforços perquè d’una vegada per totes la violència contra les dones sigui definitivament erradicada.

En tractar-se d’una agressió sexual just quan anava a treballar el passat dia 28 de desembre, des del sindicat entenem que s’hauria de tractar com un accident de treball “in itinere”, li prestem el nostre suport a la treballadora agredida, i li oferim ser atesa pel Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) en l’àmbit laboral, que atén de forma especialitzada qualsevol tipus de discriminació o violència que pateixi una dona.

Convidem al conjunt de la ciutadania a participar a l’acte de rebuig que organitza Teixit de Dones de Mataró -del qual forma part CCOO- demà dijous, 11 de gener, a les 19.30 hores, davant de l’Ajuntament de Mataró.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de gener de 2018