Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Aquest esdeveniment tindrà lloc els dies 14 i 15 de juliol, i s'emmacara dins de les accions transversals pels drets de les dones i la igualtat

La Federació de Serveis a la Ciutadania de Catalunya et convida a la representació de l'obra de teatre 'La Ramera de Babilònia'

Foto La FSC de CCOO Catalunya, amb el suport del Ajuntament de Barcelona i el Centre Cívic de la Sedeta, han organitzat aquesta obra teatral gratuïta sobre el feminisme, on les conquestes sindicals i els drets de les dones són els protagonistes.

Basada en l'obra de Ramón Paso, La ramera de Babilònia provocarà rebuig en persones a les quals els interessa pensar que la dona no és una creació divina, sinó la prolongació d'una costella de l'home, però per a unes altres, mentidera, absurda i creada per clergues de l'Església que insisteixen en la naturalesa pecaminosa de la dona, quan en realitat només vol ser ella mateixa i exigeix el dret a decidir tot el que la concerneix.

L'Església catòlica va cremar a centenars de milers de dones acusant-les de bruixeria; va assassinar i va torturar a milers d'intel·lectuals… Cony! L'Església catòlica és un arma de destrucció massiva. Dins de tot el que l'església ha volgut o que vol destruir, la dona ocupa un lloc especial. A la Bíblia, la ramera de Babilònia, representa la falsa religió. Avui, l'església –que es manifesta contra l'avortament, però no contra la pedofília–, és la falsa religió, és aquesta ramera de Babilònia sobre la qual ens adverteix la Bíblia. Aquesta obra no és contra Déu, sinó a favor de la llibertat sexual i de la dona… perquè el primer regal de les dones als homes va ser la poma.

Independentment de totes les bogeries a les quals ens té acostumats la Mare Església –creacionisme, demonització de l'avortament, assetjament al col·lectiu LGTBI…– el seu odi i menyspreu cap a la dona és alguna cosa personal, alguna cosa íntima.

Aquest esdeveniment es basa en l'acció transversal de les polítiques feministes de la Federació de Serveis a la Ciutadania per garantir els drets de les dones, per desenvolupar la sensibilització i per actuar de manera dinàmica i proactiva mitjançant l'intercanvi d'una experiència cultural. Aquesta proposta pretén estimular, a través del llenguatge teatral, el debat i la construcció del coneixement interdisciplinari. Així es constitueix un espai privilegiat per a un desenvolupament de la capacitat crítica al voltant de les qüestions ètiques, polítiques i socials de les dones, es contribueix a l’erradicació de la violència masclista, es potencien instruments de comunicació i de divulgació que permetin crear mecanismes d’estudi per tal de combatre les discriminacions que pateix el col·lectiu de les dones, i s’incideix en els agents partícips en els diferents àmbits sindicals, així com en les diferents esferes de la societat civil, amb un èmfasi especial en el món laboral.

Les dues representacions es realitzaran al Centre Cívic de La Sedeta, carrer Sicília núm. 321, a les 19.30 hores. Es demana confirmació d'assistència a l'adreça electrònica organitzaciofsc@ccoo.cat.

Feu clic per veure el cartell de la representació teatral 'La ramera de Babilònia'

07/07/2017

Afilia't aquí