Identificació

Idiomes

Article d'Alba Garcia, publicat al blog Dones de CCOO de Catalunya

Massa masclisme

Foto En els darrers dies dues dones han estat assassinades a Catalunya i se sumen a una llista massa llarga per aquest any i des de fa molts anys: des que tenim dades oficials a l’Estat, en el període que va del 1999 al 2015, han sigut gairebé 1.400 dones i, a Catalunya, des del 2008 hi ha hagut prop de 100 assassinats de dones.

Els assassinats de dones en mans de parelles o exparelles sempre són dolorosos. Ja ho diem que no hem de parlar de morts, sinó d’assassinats, perquè són això: assassinats de dones.

La violència masclista no coneix de classes socials, nivells de formació, edat, procedència, condició o opció. És estructural i només amb una intervenció integral i contundent es podrà arribar a eradicar. Es dona a casa, a l’espai públic, a la feina i al carrer, té forma d’agressió sexual, física, psicològica o econòmica. Pot ser un assetjament a la feina, un anunci vexatori, una imatge en un llibre de text, una resposta institucional incorrecta o una relació de parella basada en la violència. És cert que ens hi hem d’implicar i comprometre totes i tots individualment i col·lectivament (organitzacions, societat civil i poders públics), però també és cert que només els poders públics tenen a les seves mans la possibilitat de fer-ho i fer-ho bé. Cal un pacte d’estat o un acord social, ja! I amb els recursos necessaris per introduir de manera troncal en el sistema educatiu la coeducació, l’educació afectiva i la prevenció de la violència masclista. Per fer que la formació als professionals de justícia, seguretat pública, ensenyament, salut, comunicació, atenció social... sigui obligatòria.

És trist, dolorós i indignant sempre, però potser els mitjans de comunicació d’aquest país haurien de fer canvis. És qüestionable el tractament que alguns mitjans fan dels assassinats masclistes intentant de manera directa o indirecta atenuar el que hi ha darrere d’un fet com aquest: poder, força, violència, submissió, masclisme..., ja es tracti d’una brillant doctora o d’una brillant netejadora, d’una dona jove o d’una dona gran, d’una dona d’aquí o d’una dona d’allà.

La violència masclista s'acabarà quan eduquem d’una altra manera i quan posem a l’abast de totes les dones que la pateixen els serveis, els recursos i el suport necessaris perquè puguin trencar el silenci i trobar resposta contundent de totes i tots nosaltres.

Alba Garcia

#EnsVolemVives
#ProuViolenciaMasclista

L'article Massa masclisme ha estat publicat originàriament al blog Dones de CCOO de Catalunya