CCOO reafirma el seu compromís amb la diversitat i demostra que és possible un altra manera de fer educació

Demà dissabte, 5 de novembre, a partir de les 9.30 hores, Jornada ‘Som com som’, a la seu del sindicat a Barcelona

Davant la deixadesa per part de les diferents administracions de tots els aspectes vinculats a l’atenció de les diferents diversitats i l’exclusió que estan patint nombroses persones per la seva condició social, sexual, cultural, de gènere o funcional, la Federació d’Educació de CCOO ha elaborat i presentat en roda de premsa materials específics d’aula per a l’educació infantil i primària.

CCOO ha presentat en roda de premsa els materials Som com som: 12 inclusions, 12 transformacions i realitza una jornada-taller per treballadors i treballadores de l’educació. Aquests materials d’aula estan dissenyats per ajudar l’alumnat a valorar i reconèixer la individualitat, entenent que ningú s’ajusta a uns cànons únics i donen resposta al buit editorial, producte del buit legal que crea la llei Wert en l’atenció a la diversitat dintre del sistema educatiu.

La jornada-taller s’emmarca dintre del procés L’Educació que Volem que la Federació d’Educació de CCOO va encetar al 2014 amb l’objectiu de posar els instruments necessaris per generar debat i participació que afavoreixin la construcció d’un nou ideari sobre l’educació adequat als canvis profunds que s’estan produint a la societat del segle XXI.

Som com som està estructurat en tres blocs temàtics. El primer bloc, “Com som?”, té com a objectiu que l’alumnat entengui les diversitats com a enriquiment, el segon bloc “Som iguals, som diferents”, busca que l’alumnat interioritzi el seu desenvolupament personal sense sexisme. L’últim bloc, “Som moltes persones”, orientat a que l’alumnat respecti les diversitats sexogenèriques, afectives i familiars i per què aprenguin estratègies contra l’abús escolar.

Aquests materials són fruit de la feina d’expertes en diversitat i de professionals que es comprometen dia a dia i de forma altruista en la tasca de canviar l’educació a través de la innovació.

Feu clic per descarregar-vos els materials de Som com Som: 12 Inclusions, 12 Transformacions

Barcelona, 4 de novembre de 2016