Identificació

Idiomes

Article d'Aurora Huerga, publicat al blog 'Dones de CCOO de Catalunya'

Treball digne, ja!

Foto La Jornada Mundial pel Treball Digne se celebra des del 2008, cada 7 d'octubre. La demanda de treball digne s'ha anat incrementat any rere any a causa de la caiguda que ha patit el món del treball, on la nova economia mundial, lluny de generar creixement i benestar per a les persones, ha incrementat la pobresa i la desigualtat.

Ara fa aproximadament deu anys es començava a utilitzar el terme mileurista per definir a aquella persona -home o dona- amb molta formació i baix salari. Després d'uns quants anys de crisi profunda torna a emergir el salari de referència, al voltant dels mil euros com a una reivindicació, ja que hem assistit a dues reformes laborals que han precaritzat i desregulat el nostre mercat laboral.

Darrerament s'estan aprovant mocions en diferents administracions en les quals se situa com a salari mínim de ciutat els 1.000 euros mensuals, a proposta de CCOO i altres col·lectius amb els quals col·laborem.

Des de CCOO portem temps treballant en aquesta proposta i sempre hem defensat que els treballadors i les treballadores han de tenir un salari digne.  No pot ser que avui persones treballadores siguin pobres. Tot això hauria d'anar acompanyat d'una ocupació de qualitat i reforçat amb la formació i la qualificació professional. Hem d'aconseguir salaris dignes al nostre país. Alhora volem fer una crida perquè les administracions que estan aprovant aquestes mocions també tinguin en compte que intervenen de manera directa en les condicions laborals d'altres treballadors i treballadores a l'hora de licitar els serveis externalitzats que empreses privades presten a la ciutadania (neteja, residus, ajuda a domicili, menjadors, etc.), ja que en algunes ocasions els plecs de condicions no arriben a cobrir els salaris que aquests treballadors i treballadores tenen fixats en el seus respectius convenis col·lectius.

Pensem que el salari de 1.000 euros és una bona iniciativa. Des de CCOO seguirem lluitant perquè, en primer lloc, es creï ocupació i que el mateix temps sigui de qualitat i amb drets, i perquè els treballadors i les treballadores siguin considerats per igual ja estiguin contractats per l'administració directament o per empreses que treballen per a elles.

Aurora Huerga

L'article d'Aurora Huerga 'Treball digne ja!' s'ha publicat originàriament al blog 'Dones de CCOO de Catalunya'

06/10/2016

Afilia't aquí