La Xarxa d’Acció Solidària (XAS) distribueix de nou material escolar a escoles públiques de Catalunya

Promoguda per CCOO de Catalunya

La Xarxa d’Acció Solidària (XAS), promoguda des de fa quatre anys pel sindicat CCOO, ha tancat la quarta campanya “Cap nen i nena sense material escolar”, amb la recollida de quantitats importants d’eines per als estudiants (llapis, gomes, bolígrafs, motxilles, ceres de color, maquinetes, retoladors, estoigs, cel·lo, quaderns, llibretes i altre material fungible, arxivadors…).

És el quart any consecutiu que la XAS organitza, entre els mesos de juliol i setembre, la recollida de material escolar a diferents locals del sindicat, entre d’altres a Barcelona, Baix Llobregat, Vallès Occidental -Catalunya Central, Tarragona i Girona. A part de les aportacions d’afiliats i afiliades i individuals, les estructures  del sindicat han recollit material, també la Unitat de Serveis Centrals del sindicat, i de forma cada vegada més extensiva els comitès de representació sindical a diferents empreses com Cofides, Dronas¸ Mecalux, Technip, Medtronic i la UIC del BLLAPAG, INTEGRA 2, TNS Global, KANTAR, LIPOTEL…

El material escolar recollit serà distribuït entre escoles públiques en barris d’alt nivell de risc d’exclusió social. El material serà entregat a la direcció de les escoles i a les AMPA.

La XAS lamenta que el nivell de pobresa i la desigualtat continuï creixent, cosa que afecta sobretot la infància i l’adolescència, i que augmenti el nombre de famílies que no poden assegurar les necessitats dels fills i de les filles, especialment de material escolar i activitats escolars i extraescolars. La XAS demana a l’Administració que aporti pressupostos suficients perquè cap nen o nena quedi sense material escolar i assegurar la igualtat d’oportunitats a l’escola.

Barcelona, 5 d’octubre de 2016