Identificació

Idiomes

Dia Internacional de les Dones

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 8 de Març

Aquest dimarts, 8 de març, sota el lema “PROU desigualtats, bretxes i pobresa”, CCOO de les Comarques Gironines hem programat una jornada reivindicativa que porta per títol “NETEJADORES; ESCLAVES DEL SEGLE XXI”.

Amb aquesta acció hem volgut centrar les nostres reivindicacions sobre la igualtat laboral en dos col·lectius de treballadores: les netejadores d’edificis i locals, i les cambreres d’habitació dels hotels. El primer col·lectiu està en plena negociació de conveni i les propostes de la patronal són de rebaixa salarial i desregulació del sector, fet potenciat per les actuacions de les administracions, que accepten ofertes temeràries en les licitacions del servei de neteja. D’altra banda, les cambreres d’habitació dels hotels estan patint un procés d’externalització de la seva feina cap a empreses d’outsourcing, amb uns salaris un 48% menors, que arriben a l’extrem de percebre un salari anual de 9.260 €/any. La precarietat té, doncs, rostre femení.

El dimarts 8 de març hem projectat una jornada reivindicativa:
- 11.30 h, concentració i lectura de manifest davant de la seu de la Cambra de Comerç de Girona (av. Jaume I, 46); sortida en manifestació fins a la seu de la Generalitat a Girona
-12.00 h, lectura de manifest davant la seu de la Generalitat a Girona
-12.00 h, davant la seu de la Generalitat a Girona, roda de premsa a càrrec de treballadores dels dos col·lectius (netejadores d’edificis i locals, i cambreres d’habitació d’hotels)

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de març de 2016