25 de Novembre, Dia Mundial contra la Violència de Gènere

CCOO de Catalunya convida a participar en els actes programats amb motiu del 25 de Novembre, Dia Mundial contra la Violència de Gènere

Després de la participació d’una delegació de CCOO de Catalunya a la gran manifestació que va tenir lloc a Madrid el passat 7 de novembre contra les violències masclistes, el sindicat crida a participar en els actes programats amb motiu del 25 de Novembre, Dia Mundial contra la Violència de Gènere. L’acte central tindrà lloc el dimarts 24 de novembre, de 10.00 h a 12.00 h, a l’Espai Francesca Bonnemaison (carrer de Sant Pere Més Baix, 7, de Barcelona).

En aquest espai es farà una taula rodona amb el títol “Un món laboral lliure de violències masclistes i prou d’assetjament sexual per raó de sexe!”. La taula estarà moderada per Aurora Richarte, de l’equip de la Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya, i hi participaran Alba Garcia, secretària de la Dona i Cohesió Social del sindicat; Neus Moreno, membre de l’equip d’aquesta secretaria, i Telma Vega, de la Inspecció de Treball de Catalunya.

El dimecres 25 de novembre tindrà lloc la manifestació unitària a les 19.00 h, que anirà des de la rambla de Canaletes fins a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. La convocatòria de CCOO de Catalunya és a tres quarts de set davant del Zúrich, cruïlla de plaça de Catalunya amb el carrer de Pelai.

Feu clic per llegir el Manifest del 25 de Novembre del 2015, Dia Mundial contra la Violència de Gènere

Resta d’actes de CCOO amb motiu del Dia Mundial contra la Violència de Gènere:

GIRONA
Presentació pública del SIAD laboral. Hi intervindrà Alba Garcia, secretària de la Dona i Cohesió Social de CCOO de Catalunya. El divendres 27 de novembre del 2015, a les 11 h. Local de CCOO de Girona (carrer de Miquel Blay, 1).

VALLÈS OCCIDENTAL – CATALUNYA CENTRAL
3r sopar commemoratiu reivindicatiu del 25-N: “Les esquerres de Terrassa contra la violència masclista”. El divendres 6 de novembre del 2015, a les 21.30 h. Centre Cívic Montserrat Roig (avinguda de Barcelona, 180, de Terrassa). Ho organitza CCOO, UGT, EUiA, ERC, PSC, Podem i CUP.

6a Escola de Gènere Neus Català: “Desmuntant prejudicis”. El dijous 26 de novembre del 2015, de 10 h a 18 h. Sala d’actes de CCOO de Terrassa (carrer Unió, 23).

Visita guiada a les colònies tèxtils. El dissabte 12 de desembre del 2015. Amb Assumpta Montellà, autora del llibre El silenci dels telers.

BAIX LLOBREGAT – ALT PENEDÈS – ANOIA – GARRAF
Assemblea de delegades i delegats. El dimecres 25 de novembre del 2015, a les 17 h. Sala d’actes de la seu de CCOO de Cornellà de Llobregat (carretera d’Esplugues, 68).

Lectura del manifest. El dimecres 25 de novembre del 2015, a les 10 h. Seu de CCOO de Vilanova i la Geltrú (carrer d’Albert Virella i Bloda, 15, 1r, antic carrer de Marquès del Duero).

Lectura del manifest. El dimecres 25 de novembre del 2015, a les 11 h. Seu de CCOO d’Igualada (passeig de Verdaguer, 50).

LLEIDA
Mural participatiu amb el lema “El silenci ens fa còmplices”, on enganxaran el nom de les dones i les criatures assassinades, alhora que es llegirà en veu alta el nom, l’edat i qui ha assassinat cadascuna de les víctimes.

En acabar l’acte es llegirà el manifest elaborat per la Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya i es faran volar uns globus en senyal de record de les víctimes. El mural estarà exposat a la passarel·la del Liceu Escolar durant tot el dia.

Hora i lloc: 11 h, a la passarel·la del Liceu Escolar de Lleida (davant del Zara)
Concentració a les 10.30 h, a les portes del sindicat per anar junts cap al Liceu Escolar.

VALLÈS ORIENTAL – MARESME – OSONA
Assemblea de delegades i delegats: “Estratègies sindicals per combatre la violència de gènere”. El dijous 26 de novembre del 2015, a les 10 h. Sala d’actes de la seu de CCOO de Granollers (carrer de Pius XII, 5-7).

Lectura del manifest i performance. El divendres 27 de novembre del 2015, a les 12 h. Plaça de la Porxada de Granollers.

SANITAT
Visita guiada amb perspectiva de gènere al Museu del Ter:
“Com van néixer les fàbriques tèxtils”. El dissabte 28 de novembre, a Manlleu. Sortida a les 9 h de la plaça de Catalunya de Barcelona.

FEDERACIÓ DE SERVEIS A LA CIUTADANIA
Dia: 25 de novembre

10 h Lloc: a l’entrada de la Federació, 7a planta, Via Laietana, 16, de Barcelona
Acte:  recordatori de totes les dones assassinades. Reivindicació de la necessitat de treballar des del sindicat per l’eradicació de la violència masclista a la feina.
De 10.30 h a 14 h Lloc: sala d’actes de CCOO, a la planta baixa de Via Laietana, 16, de Barcelona.
Acte: posada en comú i debat per l’eradicació de la violència masclista a la feina.

Actes en els quals participa CCOO de Catalunya

12, 13 i 14 de novembre. XI FÒRUM CONTRA LES VIOLÈNCIES DE GÈNERE, organitzat per la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere.

Trobareu tota la informació a: http://www.violenciadegenere.org/pcvg/index.php?option=com_content&view=article&id=769:fem-el-forum-entre-tots-i-totes&catid=35:actualitat&Itemid=58.

23 de novembre. Reconeguem les violències sexuals. Jornada de reflexió i debat, organitzada per l’Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya.

Trobareu tota la informació a: http://dones.gencat.cat/ca/serveis/activitats_formatives/jornada23n/index.html.

25 de novembre. Acte institucional. Concentració a les 13.00 h a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

26 de novembre. Xerrada sobre els drets de les dones, organitzada pel Consulat General de Colòmbia a Barcelona, a càrrec de la Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya.

Feu clic per veure el manifest conjunt de CCOO i UGT del Dia Mundial contra la Violència de Gènere.

També podeu veure les fotos de la manifestació del 25 de novembre a Barcelona.