Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Segons l'Enquesta d'estructura salarial del 2013, es confirma la tendència d'augment de la bretxa salarial entre homes i dones

Taller de CCOO sobre la bretxa salarial al V Congrés estatal d'economia feminista de Vic

La bretxa salarial entre homes i dones torna a pujar a Catalunya segons l’Enquesta d’estructura salarial del 2013, feta pública el 24 de juny de 2015. La bretxa salarial anual és del 25,1%: les dones cobren de salari brut anual 6.943,75 € menys que els homes.

És cert que la baixada dels salaris l’han patit tant homes com dones, però aquesta baixada ha estat desigual. El salari brut anual dels homes ha baixat un 0,55% i el de les dones un 0,9%; això ha fet que la diferència salarial entre dones i homes augmenti.

Tal com CCOO denunciàvem ja l’any passat, la baixada de la bretxa salarial va respondre a un empitjorament de les condicions de treball dels darrers anys i no a una millora en la lluita cap a la igualtat real en les relacions laborals i condicions de treball de dones i homes.

CCOO ens plantegem acabar amb la bretxa salarial lluitant per aconseguir una ocupació de qualitat i digna per a homes i dones, i incidint en la negociació col·lectiva en la aplicació de mesures d’igualtat a totes les empreses i en l’impuls en la negociació dels plans d’igualtat que incloguin mesures d’acció positiva, definició i estructuració dels complements salarials, valoracions de llocs de treball no discriminatoris que incloguin la perspectiva de gènere.

I amb aquesta perspectiva, la Secretaria de la Dona i de Cohesió Social de CCOO de Catalunya participarà en el V Congrés estatal d’economia feminista, els propers dies 3, 4 i 5 de juliol a Vic. El congrés abordarà tots aquells temes de rellevància per a l'economia feminista, tot i que l'anàlisi feminista de l'actual crisi sistèmica i multidimensional serà, de nou, objecte d'especial interès. El congrés està estructurat en tres blocs: 1) comunicacions, 2) formacions i 3) acció i debat polític.

En aquest marc, demà divendres dia 3, a les 9.30 h al campus Torre dels Frares de la Universitat de Vic, la Secretaria de la Dona i de Cohesió Social de CCOO realitzarà un taller per tractar la bretxa salarial, en el qual proposarem posar en comú coneixements, experiències i propostes, per a concretar, des d’una visió sindical i feminista, la superació d'aquesta desigualtat i discriminació en l'àmbit laboral.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de juliol de 2015