CCOO, en contra de l’avantprojecte de llei d’avortament que proposa el Partit Popular

Aquesta setmana es debat al Congrés de Diputats

CCOO de Catalunya ens hem manifestat en contra de qualsevol reforma regressiva de la Llei de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs que està vigent al nostre país.

Tot i que l’avantprojecte de llei que ara es porta al Parlament està lluny del que s’havia plantejat fa un temps i que, finalment, davant la pressió del moviment feminista i dels moviments socials es va haver de retirar, pensem que és igual de negatiu per al grup de dones de 16 a 18 anys, que són considerades amb capacitat per treballar, tenir responsabilitats penals o ser mares, però no per una interrupció voluntària de l’embaràs. La majoria de dones joves tenen i tindran el suport de les seves famílies, però hi ha una minoria que no, i seran les que estiguin en situació de més vulnerabilitat.

Aquesta reforma es fa per acontentar els sectors més reaccionaris de la societat espanyola, amb l’ànim de guanyar vots per part del Partit Popular; al Congrés dels Diputats possiblement obtindrà els vots d’algun altre partit com els diputats d’Unió Democràtica de Catalunya, abstencions i algun no d’altres partits.

Volem recordar que les dones joves i mares són un dels grups més vulnerables per la situació de pobresa, estigmatització i poques perspectives de futur en la nostra societat.

Tot i que la reforma sembla de mínims, el mateix Partit Popular, per mitjà de la seva portaveu, va negar que aquesta modificació fos un aval als altres punts de la Llei de terminis actual i segueix mantenint un recurs d’aquesta al Tribunal Constitucional.

CCOO de Catalunya exigim la retirada de la reforma legislativa, demanem estar alerta i continuar amb les mobilitzacions en contra de la reforma, i el suport i l’assistència a totes les que es convoquin arreu del territori.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 10 de juny de 2015