Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Anàlisi de les dades de l'informe de l'INE

CCOO de Catalunya demana mesures urgents contra la pobresa

Segon les dades publicades avui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el nivell de la pobresa a Espanya ha augmentat el darrer any, sobretot la pobresa infantil per superar el 30%, malgrat que la referència d’ingrés per considerar una família pobre ha baixat de 8.500 euros a l’any a 7.950 euros. Si considerem l’índex AROPE de pobresa, la situació encara és pitjor: prop del 35% dels infants estan per sota del llindar de la pobresa.

Des de CCOO de Catalunya, volem insistir que la causa de l’augment de la pobresa a Espanya i a Catalunya és conseqüència de la política de retallades socials i de la reforma laboral, que han deixat milers de famílies sense cap ingrés, a l’atur sense prestacions o treballant amb salaris i condicions precaris.

Des de CCOO demanem un canvi radical en la política tant del Govern central com del Govern de Catalunya: s’ha de fer una política que prioritzi les persones i no els poders econòmics i financers. Reiterem les nostres propostes per combatre la pobresa i l’exclusió social i per avançar en una societat cohesionada socialment, entre d’altres:

- Canviar el model fiscal, cap un model progressiu, just i solidari.
- Abolir la reforma laboral, que ha tingut un efecte molt negatiu sobre l’estabilitat en el treball, sobre les condicions laborals, sobre els salaris i sobre les prestacions.
- Assegurar la igualtat d’oportunitats i posar fi a la desigualtat en salaris entre homes i dones.
- Crear ocupació de qualitat pel que fa als salaris decents i d'estabilitat.
- Complir amb l’Estratègia Europa 2020 en “l’eliminació de la pobresa infantil i la pobresa en família” per reduir l’abandonament escolar i invertir el 3% del PIB en recerca i desenvolupament.
- Aprovar per part del Parlament de Catalunya, la renda garantida de ciutadania.
- Recuperar la prestació universal per infant a càrrec.
- Reforçar el sistema de prestacions familiars i per fills per als infants en general i prestant suport addicional a la famílies monoparentals, les nombroses i a aquelles en què els pares estan en l’atur.
- Assegurar de forma adequada una nutrició sana i completa, i un habitatge en condicions pel que fa a llum, gas i aigua; i la creació d’una prestació específica condicionada a la renda per a les famílies amb infants que no disposen dels ingressos necessaris per a satisfer les necessitats essencials.
- Invertir en educació i sanitat, i recuperar aquests drets universals, públics, gratuïts i de qualitat.

CCOO de Catalunya considera que l’informe de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) desmenteix una vegada més el discurs del Govern sobre la recuperació econòmica. Som més pobres i ha augmentat la desigualtat social. CCOO es qüestiona per què aquest informe s’ha publicat després de les eleccions municipals i autonòmiques del 24 de maig i no abans.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2015