Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Setze entitats catalanes presenten una querella penal contra la incitació a l'odi, la discriminació i la banalització del nazisme

Avui, 20 de maig, al Col·legi d'Advocats de Barcelona, s’ha presentat davant de la premsa la querella criminal per incitació a l'odi i la banalització del nazisme. Ho han fet 16 entitats que van signar l’any 2014 el "Manifest per la dignitat democràtica davant la banalització del nazisme". La querella es presenta davant d’un jutjat d'instrucció de Barcelona.

La querella es presenta pels insults, les calúmnies i les amenaces difoses àmpliament de manera pública i reiterada, en què de forma banalitzant i trivial s'afirma que els actes i les manifestacions públiques dels catalans, de les entitats de Catalunya i dels representants polítics de les institucions catalanes són actuacions pròpies del nazisme o de règims feixistes.

Entre els signants de la querella es troben l’Associació Catalana per a la Defensa dels Drets Humans, la Fundació Catalunya, la Comissió de la Dignitat, l'Amical de Mauthausen i altres camps, SOS Racisme, CCOO de Catalunya, UGT, CSC, Plataforma per la Llengua, CADCI i altres.

20/05/2015

Afilia't aquí