Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

20 anys després de la Conferència Mundial sobre les Dones de Beijing

La secretària de la Dona i de Cohesió Social de CCOO de Catalunya, Alba Garcia, participa a Nova York en el 59è període de sessions de les Nacions Unides que organitza la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona del Consell Econòmic i Social

La Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona del Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides organitza el 59è període de sessions del 9 al 20 de març, reunió que té lloc a Nova York. Enguany Nacions Unides vol fer balanç i avaluar el nivell d'aplicació dels "Acords de Beijing", és a dir, els Acords de la Plataforma per a l'Acció que es van aprovar a la IV Conferència Mundial sobre les Dones que va tenir lloc a Beijing el 1995. Entre les representants del nostre país, participarà en aquesta trobada la secretària de la Dona i de Cohesió Social de CCOO de Catalunya, Alba Garcia, qui també va participar ara fa 20 anys en la Conferència de Beijing.

Aquesta Plataforma ha estat fonamental tant per organismes governamentals com per a ONG per desenvolupar polítiques d'igualtat: plans de les administracions o fins i tot lleis com la d'igualtat o d'altres.

Us adjuntem un fragment del manifest que hem signat com a membres de les plataformes i organitzacions feministes:

"En la 59 CSW (Comisión sobre la Condición Social y Jurídica de las Mujeres de Naciones Unidas) en Nueva York, participarán los gobiernos y 9.000 representantes de organizaciones no gubernamentales.

El año 2015 es un año clave, porque está en juego reactivar la Plataforma de Acción de Beijing en el marco de los cambios sociales y políticos sobrevenidos y en la nueva agenda general del Naciones Unidas, que se determinará en septiembre del 2015 en los 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible, de los que el 5º es la igualdad de género".

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de març de 2015