CCOO dóna suport a la campanya #LaLigaArcoiris amb cordills a les botes de futbolistes per aconseguir l’exclusió de l’homofòbia al futbol

L’objectiu de la iniciativa, impulsada per la Federación Estatal de Lesbianas, Gais, Transexuales y Bisexuales, és que el món del futbol treballi els seus prejudicis

El món de l’esport és un dels mons on més LGTBfòbia es dóna, actitud que es manifesta de forma important a través de la invisibilització de les persones LGTB practicants de l’esport, principalment si es parla de l’esport d’elit. Tant a Catalunya com a Espanya no s’han donat casos d’esportistes d’elit que surtin de l’armari i que públicament diguin quina és la seva orientació sexual, servint com a exemple a persones LGTB que practiquen l’esport a escala amateur.

Per això es fa necessari reconèixer i VISIBILITZAR la diversitat en el món de l’esport, reconeixent amb absoluta normalitat la seva existència, normalitzant-la i promovent la difusió de missatges positius sobre la tolerància, el respecte i la dignitat, incloent l’orientació sexual i la lluita sistemàtica contra l’homofòbia.

A aquest efecte, la Federación Estatal de Lesbianas, Gais, Transexuales y Bisexuales (FELGTB) està promovent, el 19 de febrer, Dia contra la LGTBfòbia a l’esport, una campanya que comptarà amb la participació d’equips de futbol i futbolistes amb la finalitat d’establir que els estadis, els vestuaris i les graderies siguin espais lliures de violència o de discriminació contra la diversitat sexual.

El futbol és un mitjà de comunicació de masses que pot servir d’altaveu per reivindicar la llibertat i la igualtat, el respecte, la integració, i en definitiva els valors que promulga el preàmbul de la Llei de l’esport aprovada el 2007. És per això que la FELGTB s’ha centrat en el futbol per promocionar el suport explícit dels seus equips masculins i femenins a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, vestint les seves botes durant un partit amb cordons amb la bandera de l’arc de Sant Martí, que és el símbol del moviment LGTBI.

En aquest sentit, l’Observatori contra l’Homofòbia de Catalunya (OCH) ha demanat al FC Barcelona i al RCD Espanyol que se sumin a la campanya “LaLigaArcoiris”, en el marc del dia contra l’homofòbia al futbol.

CCOO es suma a la petició que els dos màxims representants del futbol català se sumin a aquesta iniciativa estatal, així com tots els equips de primera i segona divisió perquè animin els seus futbolistes al fet que participin a la campanya i es posin els cordons en la jornada del 22-23 de febrer, com ja ha fet el Rayo Vallecano, el FC Tarraco, i jugadors com Saúl o Raúl Jiménez de l’Atlético de Madrid.

A més, es promourà el hashtag #LaLigaArcoIris per involucrar les aficions a unir-se a la petició.

CCOO celebra que es posin en marxa iniciatives com aquestes, ja que considera que estan en sintonia amb els aspectes que recull la Llei contra l’homofòbia catalana, en la part de l’articulat que fa referència a la lluita per combatre l’homofòbia en qualsevol disciplina esportiva.

Ha d’existir un entorn diferent de l’actual, favorable a les persones que manifesten un altre enfocament emocional i afectiu, que proporcioni la confiança necessària a qualsevol esportista dels clubs o associacions a expressar lliurement la seva orientació sexual, sense por de sofrir repercussions negatives per part de cap dels altres membres del club. Es pot posar punt i final a la LGTBfòbia en la societat en general i en l’esport en particular.

ESTOP homofòbia! LGTBIfòbia ni a la feina ni a l’esport!

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de febrer de 2015