Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Concentració avui, 18 de febrer, a les 19 h, a Barcelona

CCOO denuncia la retallada del dret a l'avortament impulsada pel Govern del PP

La lluita pel dret a l’avortament que dins del conjunt de drets sexuals i reproductius esdevé un d'aquests drets fonamentals més vulnerat i negat globalment a les dones a tot el món amb diferent intensitat, continua.

La defensa dels drets sexuals i reproductius comporta desvincular la sexualitat de la reproducció, trencar amb la doble moral religiosa i patriarcal, el control del moment o de la possibilitat de la maternitat i vincular els homes com a coresponsables.

Avui el Grup Parlamentari del PP ha presentat novament per la porta del darrere una proposició de llei per retallar el dret a decidir sobre el seu cos i el dret a l’avortament a les dones de 16 i 17 anys.

CCOO de Catalunya denunciem el PP i el Govern per aquest nou atac als drets i els cossos de les dones.

Recordem que les dones menors de 18 anys que avorten i que no han informat els seus familiars habitualment és perquè estan en situació de violència o amb una pressió familiar que els impedeix poder exercir el seu dret a decidir.

Exigim l'avortament lliure i gratuït per a totes les dones, per a les joves també, i el dret al propi cos i a la salut sexual i reproductiva. I exigim al Govern de l’Estat que més que criminalitzar les dones joves el que cal és educació sexual i afectiva a totes les escoles i accés universal i gratuït a tots els serveis sanitaris d’atenció en salut, i específicament de salut sexual i reproductiva, de totes les persones que viuen a Catalunya.

Exigim els drets sexuals i reproductius de les dones, el dret a decidir sobre el propi cos, al dret a regular la sexualitat i la capacitat reproductiva sense imposicions ni violència.

CCOO participarem a la concentració convocada avui dimecres, 18 de febrer, a les 19 hores, davant de la Delegació de Govern de Barcelona (carrer de Mallorca, 278) per exigir la retirada immediata de la proposició de llei presentada pel PP.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de febrer de 2015