CCOO reuneix el seu Comitè de Dones, amb la ponència de Tània Verge Mestres, professora de la UPF, que parlarà de la participació política de les dones

Avui dimarts, 13 de gener

El Comitè de Dones de CCOO és un òrgan de participació de les dones amb responsabilitats de direcció a diferents organismes del sindicat. Debat sobre temes que afecten totes les dones i en concret sobre: temps socials i laborals a la negociació col·lectiva i la participació de les dones a les estructures sindicals

En el marc dels acords del X Congrés de CCOO de Catalunya, el sindicat s’ha dotat d’un organisme intern, el Comitè de Dones, que té com a objectius: 1) millorar les polítiques internes i externes del sindicat en relació a augmentar la qualitat de vida i de treball de les dones, eliminant les desigualtats de gènere i 2) apoderar les dones de CCOO, tot traslladant les reflexions i propostes al conjunt del sindicat. Està presidit per Dolors Llobet, secretària de Comunicació i Xarxes Socials de CCOO, amb la copresidència d’Alba García, secretària de la Dona i Cohesió Social i d’Antònia Pascual com a coordinadora, que forma part de la Secretaria de Socioeconomia.

Avui dimarts, 13 de gener, es reuneix el Plenari del Comitè de Dones de CCOO, que compta amb la presència de Tània Verge Mestres, doctora en ciències polítiques i professora de la Universitat Pompeu Fabra, que farà la ponència sobre “Participació política de les dones”.

Després d’un temps d’anàlisis de la situació actual de les dones, en relació amb els objectius d’aquest Comitè de Dones, es tractaran dos temes situats en eixos: l’eix 1 sobre la regulació de la jornada de treball a la negociació col·lectiva i la identificació dels punts crítics que afecten principalment les dones; l’eix 2 sobre la participació de les dones a les estructures del sindicat; s’han de posar en comú la situació actual, es reflexionarà  sobre els punts crítics i es plantejaran les línies de treball que cal seguir. A més es tenen en compte diversos aspectes que afecten les dones de forma transversal.

Com a resultat del debat, es farà un recull de les propostes per continuar amb una metodologia participativa, a curt termini, i posteriorment traslladar les propostes a la direcció del sindicat, a fi de transformar-les en actuacions concretes que millorin la situació de les dones al mercat de treball, a la negociació col·lectiva i al si del sindicat.

El conjunt de les dones de CCOO volen ser útils per a totes les dones, per incidir en la millora de la societat tot lluitant contra les injustícies i les desigualtats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de gener de 2015