Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

18 d'octubre, Dia Internacional d'Acció per la Despatologització Trans

CCOO dóna suport a la campanya STOP transpatologització

El 18 d’octubre se celebra el Dia d’Acció per la DespatologitzacióTrans. El lema de la convocatòria és: Stop Trans Pathologization-Stop Pathologizing Gender Diversity in Childhood-For the Diversity of Gender Expressions and Identities. CCOO donem suport a aquesta campanya en la defensa dels drets humans, que té com a objectiu principal la retirada de la categoria de “disfòria de gènere” / “trastorns de la identitat de gènere” dels catàlegs diagnòstics (DSM de la American PsychiatricAssociation i CIE de la Organització Mundial de la Salut), així com la lluita pels drets sanitaris de les persones trans, per facilitar la cobertura pública de l’atenció sanitària transespecífica. Amb aquesta campanya també es vol exigir el reconeixement al dret de les persones trans a decidir sobre els seus cossos i les seves identitats de gènere, i que no siguin tractades com a persones amb trastorns mentals.

CCOO considerem que és fonamental reivindicar la desaparició de l’estigmatització de la transsexualitat i el rebuig social que pateixen les persones trans en molts àmbits de la vida, començant per l’educació i arribant al món laboral. En aquest sentit, hi ha una investigació espanyola sobre desocupació que mostra que les persones transsexuals pateixen un 54% més d’atur, un col·lectiu que està en condicions d’extrema vulnerabilitat i dificultats per accedir al mercat laboral. Amb la recent aprovació de la Llei per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, esperem que el seu desplegament, i concretament amb els articles 20 i 21 que fan referència a mesures i actuacions per l’ocupació, sigui un instrument útil perquè el col·lectiu de persones trans puguin incorporar-se al mercat laboral amb total normalitat.

Des de CCOO també volem aprofitar aquest dia per fer un recordatori de les víctimes per agressions, assassinats i suïcidis a causa de la transfòbia, que han patit al llarg dels anys d’incomprensió, intolerància i odi, com va ser el 6 de octubre del 1991 la dona transsexual Sonia Rescalvo, assassinada d’una pallissa per un grup de neonazis al Parc de la Ciutadella de Barcelona, o la salvatge agressió que va patir a València una altra dona transsexual el passat 28 de juny d’aquest mateix any, el Dia Internacional de l’Alliberament LGTB. Aquest tipus d’agressions malauradament es continuen produint arreu del món, i, en part, també vénen originades precisament per un diagnòstic erroni que ha posat en evidència les vides i les identitats d’aquestes persones.

CCOO, una vegada més, continuem lluitant per la no-discriminació de les persones i a favor dels drets humans, amb independència de l’origen, el sexe, la diversitat funcional, identitat de gènere o opció sexual.

“TRANSFÒBIA NI A LA FEINA NI ENLLOC”.
Tota la informació de la campanya i convocatòria a: http://stp2012.info

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya