Acció simbòlica de la campanya Pobresa Zero amb motiu del Dia internacional per a l’eradicació de la pobresa, 17 d’octubre

Més de 4.200 entitats de l’àmbit social convoquen a posar la primera pedra d’un nou sistema fiscal

Demà divendres, 17 d’octubre, Dia internacional per a l’eradicació de la pobresa, la plataforma unitària Pobresa Zero -que agrupa més de 4.200 entitats socials, de pau, drets humans i cooperació de Catalunya, així com sindicats, col•legis professionals i altres organitzacions-denuncia l’origen del progressiu empobriment de la societat i de les profundes i creixents desigualtats que patim: un sistema fiscal que no redistribueix la riquesa i que no és capaç de sostenir el model d’Estat del benestar que necessitem per garantir els serveis públics, els drets socials i la igualtat d’oportunitats.

Amb el lema ‘Una fiscalitat injusta ens empobreix’, la plataforma convoca el dia 17 a les 12:00 hores davant l’edifici central d’Hisenda a Barcelona, a la Plaça del Dr. Letamendi, 13-23. Les entitats convocants faran públic el Manifest Pobresa Zero 2014 i fixaran de manera simbòlica les bases d’un nou sistema fiscal just. A més, informaran dels resultats de les reunions mantingudes amb els grups parlamentaris catalans i el Departament d’Economia de la Generalitat.

Llegiran el MANIFEST POBRESA ZERO 2014: Xavi Casanovas, portaveu de la Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària, Míriam Acebillo, presidenta de Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global, Núria Carrera, degana del Col•legi Oficial de Treball Social de Catalunya, i Teresa Crespo, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social.

La Campanya Pobresa Zero neix l’any 2010 i actualment agrupa més de 4.200 organitzacions (entre elles CCOO de Catalunya) de l’àmbit de l’acció social a Catalunya, la promoció de pau, la defensa dels drets humans i la cooperació per al desenvolupament, així com col•legis professionals, els principals sindicats i altres organitzacions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 d’octubre de 2014