Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Dies 3, 5 i 10 de juliol

Mobilitzacions pel dret a l'avortament i contra l'Avantprojecte de llei del Govern del PP

Malgrat l’oposició general social i política a l’Avantprojecte de llei del ministre Gallardón (Llei de protecció de la vida del concebut i de la dona embarassada), es preveu que aviat el Govern del Partit Popular (PP) aprovi el nou Avantprojecte, que serà molt similar al que va aprovar el més de desembre després d’estar sotmès a diversos informes preceptius previs. Per això des de les diverses organitzacions que lluiten en contra s’estan organitzant diverses accions a les quals CCOO fa una crida a participar:

El dijous 3 de juliol, convoquen a assistir a una jornada que han organitzat els grups del PSOE, IU-ICV-EUiA-CHA i Compromís, al Congrés dels Diputats i Diputades a Madrid, com a resposta i en contraprogramació al seminari "Acción mundial de parlamentarios por la vida y la familia", organitzat pel ministre Gallardón i on pretenen signar la "Declaración de Madrid por el derecho a la vida". CCOO hi envia una representació.

El dissabte 5 de juliol, a les 22 h, des de la Campanya pel Dret a l’Avortament es promou la següent acció:
EL 5 DE JULIOL OMPLIREM LES PLACES DE CIUTATS I POBLES!
¿#VdeVioleta¿ ¿#VdeVulva¿ ¿#VdeVagina¿ ¿#VdaVortament¿
A Barcelona, és farà a la plaça de Catalunya.

El dijous 10 de juliol, la plataforma Nosaltres Decidim organitza, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), la projecció del documental El tren de la llibertat (a les 19 h), un mosaic reivindicatiu (a les 19.45 h) i l’actuació de Dones de Blanc (a les 20 h).

Al mateix temps es continua treballant promovent manifestos en contra de l’Avantprojecte de llei, com el darrer aprovat pel Consell Nacional de Dones de Catalunya, i com els d’altres d’organitzacions professionals del món de la salut, com el presentat el 28 de maig en l’acte de la Xarxa de Dones per la Salut.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de juliol de 2014