Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Vulnera el principi d'igualtat

CCOO celebra el posicionament del Saló del Còmic de Barcelona arran un anunci sexista de feina d'hostessa

La Secretaria de la Dona i Cohesió Social de CCOO de Catalunya ha detectat un anunci sexista de feina d’hostessa per al 32è Saló del Còmic de Barcelona al portal yobalia.com (http://www.yobalia.com/movil/empleo//ofertas/427008/). El Saló del Còmic ha rebutjat totalment aquest tipus d’ofertes de feina denigrants per a la dona.

Des de CCOO de Catalunya denunciem tot tipus d’anuncis sexistes que utilitzen les dones de manera vexatòria i vulneren el principi d’igualtat en l’accés a la feina.

Rebutgem que donar publicitat a una oferta de feina es faci amb criteris sexistes que vulneren el principi d'igualtat i es basen enestereotips que, lluny d'afavorir les empreses, les desprestigien.

Suposar que per a qualsevol reclam publicitari i per al bon desenvolupament d'un esdeveniment de qualsevol tipus, ja sigui cultural, econòmic, tecnològic, polític o social, s'hagi de continuar usant el cos de les dones és situar-se fora del que entenem per una societat culta i avançada.

El portal yobalia.com ha reproduït al pur estil masclista estereotips sexistes vulnerant el principi d’igualtat en un anunci que, en teoria, era per a cobrir llocs d’hostes (?) i hostesses, però per al qual els requisits que consten són: “chicas morenas, altura superior 170, talla de pecho mínimo 95”.

Des de CCOO ho posem en coneixement de l’Institut Català de les Dones, del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat i de l’Ajuntament de Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’abril de 2014