Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Crida a la participació massiva als actes reivindicatius

CCOO dóna suport al Tren de la Llibertat de l'1 de febrer a Madrid i altres mobilitzacions contra la reforma de la Llei de salut sexual i reproductiva

CCOO de Catalunya manifesta el seu més profund rebuig a l’Avantprojecte de llei de reforma de la llei de salut sexual i reproductiva que ha aprovat el Govern del Partit Popular. Aboca a una despenalització de l’avortament molt restrictiva que ens retorna abans dels projecte de despenalització de l’any 1985, i oblida totes les mesures preventives, respectuoses amb els drets de les dones i de cohesió social. Suposarà una doble discriminació per raó de gènere i classe social, que estaven recollides en la llei actual.

Des del sindicat donem suport i fem una crida a la participació massiva als actes reivindicatius organitzats per diferents plataformes i entitats socials, de les que CCOO forma part, per lluitar contra la llei.

Així, una delegació del sindicat participarà al Tren de la Llibertat, iniciativa que sorgeix des de Astúries i que s'ha estès a tot l'Estat espanyol, què arribarà demà, 1 de febrer, a Madrid amb l'objectiu d'exigir que es mantingui vigent l'actual Llei de salut sexual i reproductiva i d'interrupció voluntària de l'embaràs. La delegació de dones del sindicat, encapçalada per la secretària de la Dona i Cohesió Social, Alba García, es desplaçarà a Madrid i s’unirà amb dones de tot l'Estat espanyol a l'estació d'Atocha a les 12.00 hores. Tot seguit, totes juntes aniran al Congrés dels Diputats per fer lliurament del document “Porque yo decido” al president del Govern, Mariano Rajoy; al president del Congrés, Jesús Posada; a la ministra de Sanitat, Ana Mato; al ministre de Justícia, Alberto Ruiz Gallardón, i a diferents grups parlamentaris.

Després del lliurament del document, està prevista la celebració de l'assemblea per la llibertat a la seu de CCOO de Madrid (C/Lope de Vega, 38). La setmana del 8 al 14 de febrer, CCOO s’unirà als actes que es realitzaran per tota Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de gener de 2014

ANNEX:
Esperant el Tren de la Llibertat contra la reforma de la llei de l'avortament

Perquè jo decideixo
#eltrendelalibertad
#CCOOporelderechoalaborto

Madrid es prepara per rebre a les milers de persones que arribaran en el simbòlicament anomenat Tren de la Llibertat aquest dissabte, 1 de febrer de 2014. Trens procedents de Sevilla, Valladolid, Toledo, València o Tarragona i autobusos que sortiran des de Palència, Burgos, Cadis, entre altres ciutats.

La cita per rebre'ls serà l'hall de l'estació de tren Atocha Renfe de Madrid a les 12'00 hores del matí. Des d'allà arrencarà una marxa sota el lema “Perquè jo decideixo”, amenitzada per la samba Kontrabloko i les veus a capela de la Solfónica, amb direcció al Congrés dels Diputats.

Una vegada al Congrés dels Diputats es lliurarà el document "Perquè jo decideixo", que exigeix el manteniment de la Llei encara vigent i dirigit fonamentalment a Alberto Ruiz Gallardón (ministre de Justícia), Ana Mato (ministra de Sanitat) i Mariano Rajoy (president del Govern).

L'última parada del Tren de la Llibertat serà a les 15'00 hores a l'Auditori Marcelino Camacho de CCOO de Madrid (C/Lope de Vega, 38), on tindrà lloc l'Assemblea per la Llibertat.

CCOO, compromès amb la defensa de les dones a decidir, convoca a tota la seva afiliació a sumar-se a aquesta iniciativa i també a unes altres que estan tenint lloc o tindran lloc a les diferents pobles i ciutats de l'Estat espanyol.

La cita del dissabte 1 de febrer, amb la pancarta de CCOO, és a les 11'30 hores a la cantonada de la Cuesta de Moyano amb el Jardín Botánico (Paseo del Prado) de Madrid.

31/01/2014

Afilia't aquí