CCOO de Catalunya manifesta la seva solidaritat amb les mobilitzacions sindicals i populars al Sudan i denuncia la repressió i les detencions per part del règim

Reclam per l’alliberament dels detinguts

Des de fa més d’una setmana, les principals ciutats del Sudan viuen un estat de revolta popular. Després de l’anunci del president del Sudan Omar al-Bashir d’augmentar els preus dels productes bàsics, milers de persones es mobilitzen diàriament en manifestacions i vagues. El règim sudanès ha optat per la via de la repressió; les forces de seguretat estan utilitzant armes amb foc en contra dels manifestants, i provoquen desenes de manifestants morts i centenars de ferits, i massives detencions, entre elles de destacats sindicalistes.

CCOO de Catalunya denuncia la repressió per part del règim i de les forces de seguretat, i mostra la seva solidaritat amb les mobilitzacions i amb el moviment sindical al Sudan. Al mateix temps exigeix el respecte a les llibertat democràtiques, a la llibertat d’expressió, el dret a la manifestació i concretament la llibertat sindical, i l’alliberament de tots els detinguts i entre ells al destacat sindicalista Mirghany Atta Almanan.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’octubre de 2013