CCOO de Catalunya fa una crida a la participació en la concentració pel dret a l’avortament que tindrà lloc avui davant les seus del PP

CCOO de Catalunya forma part de la campanya ‘Pel dret a l’avortament’, mitjançant la seva Secretaria de la Dona i Cohesió Social, i fa una crida a la participació, aquesta tarda, a les 19 hores, a la concentració que tindrà lloc davant les seus del Partit Popular, també a Barcelona (C. d’Urgell, 249). Aquestes concentracions o escarnis feministes volen mostrar el rebuig contundent a la reforma de la Llei de drets sexuals i reproductius que vol impulsar el Partit Popular, i la defensa del dret al propi cos.

Us adjuntem a aquesta notícia la resolució aprovada pel Comitè Confederal de CCOO de Catalunya en relació amb l’avantprojecte de Llei de l’avortament que promou el govern del PP.

RESOLUCIÓ APROVADA PEL COMITÈ CONFEDERAL

Relativa a l’avantprojecte de Llei de l’avortament que promou el Govern

Barcelona, 15 de maig de 2013

El Comitè Confederal de CCOO de Catalunya ha aprovat una resolució per manifestar-se en contra de la proposta de reforma de la Llei de salut sexual i reproductiva que planteja el Partit Popular, que malgrat no conèixer-ne encara els continguts exactes es preveu que sigui un retrocés en els drets de les dones. Per això insta també a participar en totes les accions contra l’avantprojecte de llei que es realitzin a Catalunya; la primera serà aquest dijous quan hi ha convocada una manifestació de rebuig davant les seus dels Partit Popular.

Comissions Obreres de Catalunya manifesta el seu més profund rebuig a l’avantprojecte de Llei de l’avortament que l’Executiu del Partit Popular pretén aprovar. Una reforma que suposa un atac frontal contra la llibertat, la dignitat i la integritat de les dones.

Comissions Obreres de Catalunya defensa el dret de les dones a decidir lliurement i responsablement sobre la seva maternitat, i rebutja la situació d’indefensió i inseguretat que patiran les dones i els professionals.

Les declaracions del ministre de Justícia respecte de la reforma normativa que el Govern del Partir Popular pretén realitzar en relació amb la interrupció voluntària de l’embaràs, neguen i penalitzen el dret de les dones a decidir lliurement i responsablement sobre la seva maternitat.

Una nova legislació, en paraules del mateix ministre de Justícia, Ruiz Gallardón, “prohibirà l’avortament per discapacitat del fetus” i , a més, “el perill sobre la salut física i psíquica de la dona haurà d’acreditar-se”, com si no fossin fiables els informes professionals preceptius. Un retorn a la consideració de l’avortament com a delicte, que suposaria, d’una banda, un clar retrocés normatiu, que eliminaria drets bàsics de les dones allunyant-nos de la majoria de les legislacions europees que sí que reconeixen la llibertat i la capacitat de les dones per decidir, i un retrocés ideològic, que respon als interessos dels sectors més reaccionaris i a les pressions llançades per la Conferència Episcopal que ha recordat a l’Executiu la “seva lentitud a l’hora de fer front a la reforma”.

CCOO de Catalunya defensa l’actual Llei orgànica 2/2010, de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs, perquè permet l’autonomia i la llibertat de les dones, en relació amb la seva sexualitat, a decidir sobre la seva maternitat i per tant sobre l’avortament. Perquè iguala la salut sexual i reproductiva a la resta d’àrees de la salut pública, garantint l’equitat en l’accés i la disponibilitat de mitjans anticonceptius i d’educació sexual al conjunt de la ciutadania, de manera que l’aplicació d’aquesta norma ha aconseguit la reducció d’embarassos no desitjats i la quasi eradicació dels avortaments clandestins a Espanya cosa que ha afectat  de forma important a col·lectius especialment vulnerables.

CCOO de Catalunya manifesta el seu rebuig al que suposaria una doble discriminació –per raó de gènere i classe social- abocant a la clandestinitat a qui no disposi dels mitjans econòmics necessaris, amb el que comporta de risc per a la vida i la salut de les dones. Alhora recorda al Govern la seva responsabilitat en un estat laic i democràtic com a garant dels drets fonamentals de les dones.

Des de CCOO de Catalunya defensem el principi ètic del respecte per l’autonomia i capacitat moral de les dones per emetre els seus propis judicis, esbrinar els seus propis dilemes i prendre les seves decisions, entre les que hi ha la lliure decisió  sobre la seva maternitat. La tornada a la penalització de l’avortament nega l’exercici del dret.