Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Igualtat de tracte en benefici de tothom

El Tribunal Constitucional veu discriminatori l'actual càlcul de les pensions

El Tribunal Constitucional ha anul·lat l’actual sistema de càlcul de les pensions per a les persones amb contractes a temps parcial, ja que el considera discriminatori respecte a les persones que treballen a jornada completa. La sentència dictamina que l’actual sistema discrimina aquest col·lectiu, i concretament les dones, que representen el 75 % del total de persones amb aquest tipus de contracte. El tribunal ha considerat la norma “inconstitucional i nul·la”.

La sentència resol la demanda d'una treballadora que, després d’haver cotitzat durant 18 anys, va exigir una prestació contributiva a la Seguretat Social. L’organisme li va denegar, adduint que les seves cotitzacions a temps parcial no sumaven el període mínim de 15 anys exigit per cobrar la pensió. Fins ara, en els contractes a temps parcial s’aplica un coeficient corrector de l'1,5 per cada hora treballada, de forma que amb 5 hores diàries s’equipara la cotització a la d’una jornada completa. La sentència considera que aquest còmput vulnera el principi d’igualtat, especialment pels treballadors i treballadores que no arriben a aquesta quantitat mínima d’hores, como era el cas de la treballadora demandant.

Aquest és un exemple que la lluita contra les discriminacions de gènere beneficia dones i homes. Haurem de tenir en compte la Llei d’igualtat i els plans d’igualtat a les empreses com a instruments per defensar els drets laborals i l’ocupació de qualitat en benefici de tothom.

Aqui podeu llegir la sentència

15/04/2013

Afilia't aquí