Identificació
Usuari/a Password

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Concentració a la Plaça Sant Jaume de Barcelona el dilluns 10 de desembre de 2012

Preocupació dels col·lectius feministes per les retallades en sanitat

FotoEl dilluns 10 de desembre, al matí, representants de diferents xarxes feministes –la Campanya pel dret a l'avortament, la Marxa Mundial de Dones i la Xarxa de Dones per la Salut– van portar una carta al Departament de Salut de la Generalitat (a Barcelona) per expressar la preocupació per les dificultats en l’atenció que tenen algunes dones que no tenen la targeta sanitària, o pels increments dels copagaments, allunyant de la universalitat de l’atenció i incrementant les desigualtats, entre altres premisses.

Entre algunes de les demandes plantejades hi ha el tornar a la universalitat i la gratuïtat de l’assistència sanitària eliminant els requisits previs discriminatoris. També s'ha demanat que es defensi i s’apliqui en tota la seva dimensió la Llei de salut sexual i reproductiva i la interrupció voluntària de l’embaràs. Les representants de les xarxes van ser rebudes per la Dra. Montserrat Grané, que es va comprometre a lliurar a les diverses Direccions les demandes, i van demanar tenir una entrevista per poder concretar els canvis que es demanen.

Per la tarda es va realitzar una concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. La Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya hi vàrem estar presents.

Feu clic per veure la carta dels col·lectius feministes presentada al Departament de Salut de la Generalitat.

11/12/2012

Afilia't aquí