Identificació

Identificació temporalment deshabilitada
Idiomes

Manifestació a Barcelona a les 19'00h

CCOO es suma als actes en commemoració del 28 de setembre, Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament

El 28 de setembre se celebra el Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament. Aquest any està prenent una major rellevància arreu del món donats els atacs al dret de les dones a decidir en diferents Estats d'Europa i d'arreu del món seguint l'onada conservadora. El govern espanyol anuncia una reforma de la llei vigent, prevista per a finals del 2012. Poc en sabem de com es concretarà, però han explicitat l'objectiu de tornar a una llei de supòsits que pot ser de les més restrictives d'Europa, sembla que la ideologia ultracatòlica ha quallat fort en el govern de Rajoy

L'any 2010 es va aprovar la Llei de Drets Sexuals i Reproductius i d'Interrupció Voluntària de l'Embaràs que, malgrat estar lluny de la promoguda pel moviment feminista, suposa el reconeixement del dret a decidir durant les primeres 14 setmanes. Tot i que la llei no s'ha desenvolupat completament, sobretot des de la vessant preventiva, els avortaments a l'Estat havien començat a disminuir, però el govern no atén a raons i vol una contrareforma.

CCOO s'adhereix a la Manifestació organitzada a Barcelona el 28 de setembre (19'00h, Delegació del Govern -c/Mallorca, 278-) per diferents col·lectius feministes que no acceptarem cap retrocés legal, cap llei que suposi una tornada a la clandestinitat de la pràctica de l'avortament, que la pràctica del dret a decidir i l'autonomia sobre el propi cos és l'única manera de reduir els embarassos no desitjats i la pràctica de la interrupció de la gestació. Només amb una bona educació sexual i afectiva, amb mitjans anticonceptius, amb relacions igualitàries i lliures de violència, i amb el poder de decisió de les dones sobre els seus cossos i vides es pot prevenir l'avortament.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de setembre de 2012